3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Decemberben az unió autópiaca 13,3 százalékkal növekedett előző év azonos időszakához képest. Ennél nagyobb mértékű változásra pedig 2009 év vége óta, vagyis 4 éve nem volt példa.

A tavalyi év utolsó hónapjában nemcsak magához tért, de már szinte robbant az unió autópiaca az ACEA adatai szerint. A decemberi 13,3 százalékos bővülésnél ugyanis 2009 óta, vagyis 4 éve nem volt példa. Ha az országok szerinti lebontást nézzük, kiderült, hogy ehhez nagyban hozzájárult a legnagyobb piacok jelentősebbb növekedése is. A német piac 5,4, a brit 23,8, a francia pedig 9,4 százalékkal bővült 2012 decemberéhez képest. Érdekes egyébként a holland autópiacon bekövetkezett változás. A vizsgált időszakban ugyanis 115 százalékos növekedés történt. Míg 2012 utolsó hónapjában még 18 ezer új autót helyeztek forgalomba, addig tavaly decemberben több mint 39 ezret.

Bár az év utolsó hónapja a legtöbb tagállam esetében növekedést hozott, az amúgy egyik legkisebb piac, a ciprusi 6 százalékkal zsugorodott, de ennél nagyobb, 7,7 százalékos visszaesés történt a finn piacon is. Szintén kevesebb újautót helyeztek forgalomba a svédeknél, luxemburgban és az észteknél is.

2013 nyertese: Észtország

Ha a teljes évi teljesítmény nézzük, akkor viszont Észtország vitte a prímet a maga 12,9 százalékos növekedésével. A legnagyobbakat nézve, a briteknél 10,8 százalékkal került több újautó az utakra, mint 2012-ben, a többi - német, francia, olasz - esetében viszont 5-7 százalékos zsugorodás jellemezte a piacot. Magyarországon az ACEA adatai szerint az újautók piaca 5,8 százalékkal bővült és 56 139 autó került forgalomba 2013-ban.

Európában a Renault-csoport járt a legjobban

Érdemes néhány pillantást vetni az autógyártók tavalyi évi teljesítményére is az öreg kontinensen. Nem kell sokat keresni ugyanis, hogy megtaláljuk a "nyertest", a Renault-csoportot. Tavaly ugyanis sikerült 4,4 százalékkal több autót az utakra dobni, mint 2012-ben. Hasonló mértékű, 4 százalékos növekedésnek örülhet a nagyobb gyártók közül még a Daimler is. A többiek számára viszont a "kínlódás" éve volt a tavalyi, hiszen a Volkswagen, a PSA, a GM, a Ford és a Fiat-csoport járművei közül is egyaránt kevesebb került az utakra, mint egy évvel korábban.

A közkedveltebb - vagyis nagyobb forgalomba helyezési darabszámmal büszkélkedő - márkák közül egyedül a Daimler Mercedese volt az, ami képes volt növekedést elérni. Majdnem 600 ezer új járműt regisztráltak ebből a márkából tavaly. A darabszám alapján nagyjából harmadekkora népszerűséggel büszkélkedő Dacia robbantott még nagyot tavaly, hiszen a forgalomba került 289 ezer autó 23,3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!