1p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az általános járműipari visszaesés elől Dél-Amerikába menekül a német MAN teherautó- és gépgyár: megvette a Volkswagen brazíliai teherautó- és buszgyárát.

Az ügylet értékét nem közölték, csak annyit, hogy Brazília legnagyobb teherautógyárának, az 1996 óta működő Volkswagen Truck & Busnak a könyv szerinti értéke 1,175 milliárd euró.

Brazíliában alig van vasúti és vízi szállítás, az áruk 60 százalékát teherautóra rakják. Ez az arány 30 százalékos a fejlett gazdaságokban, de még a felzárkózó gazdaságokban is átlagosan csak 42 százalékos.

Miközben Észak-Amerikában és Nyugat-Európában az idén csökkent, Ázsiában is már csak 10 százalék alatt növekedett, Latin-Amerikában - és az év első felében még Kelet-Európában is - ütemesen nőtt a teherautók kereslete, Latin-Amerikában egyenest kiugróan: Brazíliában például az első tizenegy hónapban 27,1 százalékkal több teherautó kelt el, mint egy évvel korábban.

Mind a Volkswagen, mind a MAN szinergikus előnyökkel indokolta az adásvételt, amelynek hasznából - a vételáron felül - a Volkswagen sem fog kimaradni: a MAN 29,9 százaléka a Volkswagen tulajdonában van.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!