Az ügylet értékét nem közölték, csak annyit, hogy Brazília legnagyobb teherautógyárának, az 1996 óta működő Volkswagen Truck & Busnak a könyv szerinti értéke 1,175 milliárd euró.
Brazíliában alig van vasúti és vízi szállítás, az áruk 60 százalékát teherautóra rakják. Ez az arány 30 százalékos a fejlett gazdaságokban, de még a felzárkózó gazdaságokban is átlagosan csak 42 százalékos.
Miközben Észak-Amerikában és Nyugat-Európában az idén csökkent, Ázsiában is már csak 10 százalék alatt növekedett, Latin-Amerikában - és az év első felében még Kelet-Európában is - ütemesen nőtt a teherautók kereslete, Latin-Amerikában egyenest kiugróan: Brazíliában például az első tizenegy hónapban 27,1 százalékkal több teherautó kelt el, mint egy évvel korábban.
Mind a Volkswagen, mind a MAN szinergikus előnyökkel indokolta az adásvételt, amelynek hasznából - a vételáron felül - a Volkswagen sem fog kimaradni: a MAN 29,9 százaléka a Volkswagen tulajdonában van.