2p

A jelenleginél több észak-amerikai gyártmányú autót exportálna Dél-Amerikába a Ford. Az Egyesült Államokban csökken a kereslet a cég nagy fogyasztású modelljei iránt, délen viszont pont ellentétes folyamat figyelhető meg.

A Ford dél-amerikai szárnyának elnöke, Dominic DiMarco elmondta, hogy főleg a brazil és az argentin autópiacok fejlődnek gyorsan. A gyártó piaci részesedése növekedésének a túl kicsi kapacitás szabhat gátat - közli a Reuters.

A Ford dél-amerikai piaci részesedése 12 százalékosra növekedett a 2000-es 8,4 százalékos hányadról. Ezzel éles ellentétben áll, hogy az USA-ban 2000 óta minden évben 1 százalékkal esett a detroiti óriás részesedése, s erre az évre 16,4 százalékra csökkent. A megcsappant keresletre reagálva a vállalat tizenhat gyárát zárja be Észak-Amerikában.

DiMarco szerint a társaság már tett lépéseket kapacitásproblémáinak megoldására, tervbe vett például egy 156,5 millió dolláros argentínai beruházást személyautók és furgonok gyártásába. A vállalat a mennyiséget tekintve a negyedik helyen áll a térségben a szintén amerikai General Motors, a német Volkswagen és az olasz Fiat mögött. A Ford adózás előtti nyeresége 661 millió dollár volt Dél-Amerikában tavaly, ami 65 százalékos növekedés 2005-höz képest.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!