A recesszió legnehezebb éve
"A televíziós reklámpiacot soha nem sújtotta annyira a recesszió, mint idén. Összességében a tévés piacon 20 százalék feletti a reklámbevétel visszaesése idén, ez 2008 óta a legnagyobb" - mondta a TV2 csütörtöki sajtótájékoztatóján Simon Zsolt, a csatorna vezérigazgatója.
A fenti nehézségek ellenére a tulajdonosok úgy döntöttek, hogy minden idők legnagyobb összegét invesztálják a csatornába. "Az új hároméves stratégiát a tulajdonosok elfogadták, ehhez minden erőforrást biztosítottak" - hangsúlyozta Simon Zsolt.
A csoport vezérigazgatója szerint a reklámbevételekből ma már nem lehet megélni a tévés piacon, ezért próbálnak erősíteni a kábelcsatornák piacán, egy összetett kábelportfólióban gondolkodnak. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a következő években létfontosságú lesz, hogy a nézők és a hirdetők felé is megkerülhetetlen tényezővé váljanak, ami lehetővé teszi a további beruházásokat, további csatornák indítását.
"Január és augusztus között a TV2-nek sikerült szinten tartani és megerősíteni nézettségét, a hirdetők felé túlteljesítettük vállalásainkat. A két vezető kereskedelmi csatorna között soha nem volt ilyen kicsi a különbség, mint ebben a nyolc hónapban" - emelte ki Simon Zsolt. (mfor.szerk.: a kereskedelmi célcsoportban a heti nézettségi adatok alapján az elmúlt hetekben jelentősen elszakadt az konkurens RTL Klub közönségaránya a TV2 adatától).
Az őszi műsorstruktúrával egyidőben teljes arculati átalakuláson megy át a csatornacsoport, illetve technológiai fejlesztéseket is végrehajtanak, novembertől például fokozatosan jelennek meg HD-műsorok a TV2-n.
"Azt szeretnénk, ha három év múlva a csatornacsoport nézői összetétele összességében 20 százalék feletti növekedést produkáljon. Az új csatornánkat pedig ennek az időszaknak a végére a harmadik-negyedik legnézettebb adóvá szeretnénk tenni" - mondta a vezérigazgató.
Novemberben jön az új csatorna
A csütörtöki sajtótájékoztatón jelentették be azt is, hogy november másodikán indul a csoport új csatornája, a Super TV2, mely a kezdetektől HD-ben fog sugározni. "Lényegében ez lesz a TV2 prémium csatornája, azt a fiatal városi értelmiséget célozza meg, akik az utóbbi években elfordultak a televíziótól" - vázolta fel a vezérigazgató.
A Super TV2 elsősorban olyan műsorokra épít majd, melyek korábban futottak vagy jelenleg is futnak az anyacsatornán, de az egyre általánosabbá váló TV2 mellett egyre kevésbé fértek bele a kínálatba. Emellett rengeteg premier várható.
A konkrétumokról Kiss Péter programigazgató beszélt, aki kiemelte: az új csatornán este hat órakor lesz Tények, emellett a Jóban rosszban című napi szappanopera epizódja egy órával előbb lesznek láthatók, mint az anyacsatornán. A Tények egyébként nem csak a Super TV2 esetében lesz kiemelt műsor, a TV2-n már délután kettőkor is sugároznak majd egyórás hírműsort a jövő héttől. Ezek mellett januárban újraindul a Hal a tortán és a Nagy duett is az új adón.
Egykori RTL-es nagyágyúval is erősítenek
Az anyacsatorna egyik zászlóshajója az október közepén induló The Voice című tehetségkutató lesz az őszi és a téli hónapokban, a sorozat nem ér majd véget decemberben, hanem 2013 első időszakában is folytatódik. Emellett az esti híradó előtti műsorsávot a Családi titkok című dokumentum-realityvel töltik ki, mely a bemutatott előzetes alapján az RTL Klubon futó A gyanú árnyékáben című műsorra hajaz.
A fentiek mellett bejelentették, hogy januárban egy új saját gyártású napi szappanoperát indít a TV2 Bűnök és szerelmek címmel.
A TV2 megújulása és az új csatorna indítása mellett a meglévő két kábeladót, a FEM3-at és a PRO4-et sem felejti el a tulajdonos, ezeken is új, saját gyártású műsorokkal jelentkeznek ősszel. A PRO4-en jövőre egy régi TV2-sel, Vujity Tvritko indít saját műsort, míg a FEM3 esetében ennél is nagyobbat dobott a csatorna azzal, hogy délutáni talk show-jába szerződtette Erdélyi Mónikát, aki Joshi Bharat műsorvezetőtársa lesz.
Beke Károly
mfor.hu