A főpolgármester elmondta, a metró létesítményei 2010 őszére épülnek meg, de az ezt követő biztonsági tesztüzem miatt utasokat csak 2011 júniusában szállíthat az első ütemben rögzített 10 állomásos, 7,3 kilométer hosszú Etele tér és a Baross tér közötti szakaszon.
Demszky Gábor arról is beszélt, hogy a fővárosi önkormányzat rövidesen átadja a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek a 4-es metró beruházásának uniós támogatását megalapozó pályázati anyagot.
Hozzátette: a beruházás 450 milliárd forintos költségéből a maximumot, vagyis 60 százalékos támogatást kívánnak a brüsszeli forrásból a metrópályázatra igényelni, ez mintegy 270 milliárd forintot jelent. A főpolgármester arra is kitért, hogy a kormány a pályázati anyagot várhatóan még az idén benyújtja, de uniós döntés csak 2008 első félévére várható.
Az uniónak két elvárása van a beruházással kapcsolatban: az első a költségcsökkentés, a második a tartalékalap növelése - mondta a főpolgármester, majd hozzátette, hogy a felszíni beruházásoknál sikerült 17 milliárddal csökkenteni a költségeket, ebből az összegből pedig 11 milliárd forintot átcsoportosítottak a tartalékkeretbe.