A lap szerint így a 65 százalékban magyar, 28 százalékban osztrák állami tulajdonban lévő Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV)az osztrák állami vasút (ÖBB) versenytársává válhat a magyar vasúti árufuvarozási piacon.
A MÁV korábbi teherszállítási üzletága, a Rail Cargo Hungaria privatizációjakor a MÁV kötelezettséget vállalt, hogy nem lép fel az azt megvásárló ÖBB és saját egykori leányvállalata versenytársaként. Ez a kötelezettség azonban 2011-ben lejár, és megnyílik az út a MÁV előtt, hogy saját teherfuvarozási leányvállalatot hozzon létre - írta a lap. A GYSEV eredetileg a privatizációs pályázaton nyertes konzorcium tagja volt, de az EU kiválásra és az áruszállítás külön leányvállalatba szervezésére kötelezte.
Az ÖBB-nél nem tulajdonítanak nagy jelentőséget a GYSEV-nek mint lehetséges versenytársnak. A bécsi közlekedési minisztériumban ennek ellenére "méltatlankodva reagálnak az offenzívára" - fogalmazott a lap. A cikk szerint a minisztérium "amúgy sem jóindulatú" a GYSEV-vel szemben, több mint egy éve visszatartja a Sopron-Szentgotthárd vasútvonal fejlesztésére EU-s pályázat útján szánt 14,5 millió eurót. Ezzel egyidejűleg Ausztria akadályozza a GYSEV Cargo biztonságtechnikai engedélyének kiadását, noha ez csak formaságnak számít. A minisztériumban a Standard érdeklődésére a Magyarországgal való jó együttműködést hangsúlyozták.
MTI