2p

A Der Standard tulajdonosi körökből származó értesülése szerint 2011-ben létrejöhet az együttműködés a teherszállításban a két társaság között.

A lap szerint így a 65 százalékban magyar, 28 százalékban osztrák állami tulajdonban lévő Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV)az osztrák állami vasút (ÖBB) versenytársává válhat a magyar vasúti árufuvarozási piacon.

A MÁV korábbi teherszállítási üzletága, a Rail Cargo Hungaria privatizációjakor a MÁV kötelezettséget vállalt, hogy nem lép fel az azt megvásárló ÖBB és saját egykori leányvállalata versenytársaként. Ez a kötelezettség azonban 2011-ben lejár, és megnyílik az út a MÁV előtt, hogy saját teherfuvarozási leányvállalatot hozzon létre - írta a lap. A GYSEV eredetileg a privatizációs pályázaton nyertes konzorcium tagja volt, de az EU kiválásra és az áruszállítás külön leányvállalatba szervezésére kötelezte.

Az ÖBB-nél nem tulajdonítanak nagy jelentőséget a GYSEV-nek mint lehetséges versenytársnak. A bécsi közlekedési minisztériumban ennek ellenére "méltatlankodva reagálnak az offenzívára" - fogalmazott a lap. A cikk szerint a minisztérium "amúgy sem jóindulatú" a GYSEV-vel szemben, több mint egy éve visszatartja a Sopron-Szentgotthárd vasútvonal fejlesztésére EU-s pályázat útján szánt 14,5 millió eurót. Ezzel egyidejűleg Ausztria akadályozza a GYSEV Cargo biztonságtechnikai engedélyének kiadását, noha ez csak formaságnak számít. A minisztériumban a Standard érdeklődésére a Magyarországgal való jó együttműködést hangsúlyozták.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!