A válságadók sokak számára húsba vágóak lesznek - írta a lap. A kulisszák mögött a terjeszkedés megállásáról beszélnek, tekintettel arra, hogy az elmúlt években is sok pénzt veszítettek. Egy meg nem nevezett osztrák vállalkozó így von mérleget: "nem keveset vásárolnak a magyarok, hanem egyáltalán nem vásárolnak". Ha emelkednek a költségek, "nagy baj lesz".
Már a válság előtt is nehéz piac volt Magyarország - mondják a Baumax barkácsáruház-láncnál. A lap meg nem nevezett forrásai szerint a mostani intézkedések elveszik a külföldi befektetők kedvét és a kívánttal ellentétes hatást váltanak ki, tekintettel arra, hogy a kormány egymillió új munkahelyet akar teremteni.
A KIKA bútorüzlet-lánc üzletmenete két év után az elmúlt hónapokban kezdett javulni, egy újabb terhelés megnehezíti a helyzetet - mondta a vállalat vezérigazgatója, Paul Koch. A Lutz bútoráruházak szóvivője, Thomas Saliger szerint a válságadó "kockázatos" dolog, "az ilyesmi végső soron felhajtja az árakat".
Főként az élelmiszerkereskedelemi ágazatban látnak diszkriminációt a külföldi cégekkel szemben. A lap megemlíti, hogy Magyarországon a brit Tesco a piacvezető. Ausztrián keresztül számottevő jelenlétre tett szert a Hofer, a Rewe és a Spar is, ők hivatalosan egyelőre kivárnak, amíg a részletek ismertek lesznek.
Minden kereskedelmi szektorban egyöntetű a vélekedés, hogy a térségben évek óta egy ország sem okoz nekik annyi gondot, mint Magyarország. A fő ok a fogyasztók magas eladósodottsága.
Míg a kereskedelemben cégek egy széles körét érinthetik az adók, a telekommunikációs szektorban a jelek szerint elsősorban a Deutsche Telekom többségi tulajdonában lévő piacvezető Magyar Telekomot fogja - jegyezte meg a Der Standard.
A magyar kormányfő szerdán jelentette be, hogy három évre szóló válságadót kíván bevezetni a kormány, amelyet a távközlési, illetve telekommunikációs, az energetikai szektor, valamint a kereskedelmi áruházláncok fizetnek be a költségvetésbe már 2010-ben is.
MTI