Az autógyártók vezetői szerdán azzal érveltek, hogy a tervezett takarékossági szigorítás sérti az amerikai autóipar érdekeit. A szenátus várhatóan jövő héten szavaz arról a javaslatról, amely jelentős változtatást irányoz elő 2020-ra.
Byron Dorgan demokrata szenátor rámutatott, hogy a befolyásos amerikai autógyártók a múltban hatásos lobbitevékenységet folytattak, és elhárították a szigorításokat. Most azzal kampányolnak, hogy a szenátusi kezdeményezés "elveszi az emberektől a terepjáróikat".
"Ez a lemez lejárt, önök vesztettek. A múltat képviselik, a kongresszus viszont előrelép és önöknek teljesíteni kell majd az új takarékossági előírásokat" - közölte a szenátor az autógyárak csúcsvezetőivel.
Rick Wagoner, a General Motors elnök-vezérigazgatója azt mondta, hogy az 1970-es években indított üzemanyag-takarékossági program nem tudta elérni célját, a benzinfogyasztás és az olajimport csökkenését. Szerinte alternatív üzemanyagfajtákat kellene inkább kifejleszteni és a jelenleginél nagyobb teljesítményű akkumulátorokat a hibrid és elektromos autókba.
Az amerikai törvényhozás 2020 és 2030 között évente 4 százalékkal tervezi majd szigorítani a járművek üzemanyag-takarékossági normáit.