Nem várható, hogy jelentős törés következne be az online hirdetési piac növekedésében, továbbra is tíz százalék feletti bővülés várható. Eközben más szagmensekben egyszámjegyű növekedéseket prognosztizálnak a szakértők, így az online eszközök részaránya fokozatosan bővül. Az IDC előrejelzése szerint idén 65,2 milliárd dollárt lesz az internetes hirdetési piac.
A kutatóvállalat 15-20 százalék közé teszi az online szegmens éves növekedési ütemét a következő idpszakban, így szerintük 2011-re az ilyen típusú költések nagysága meghaladja a 106,6 milliárd dollárt.
Az IDC szerint a globális reklámpiacból az online eszközöknek jelenleg 10 százalék körüli részesedése, amely három év múlva már 13,6 százalék lehet.
Az IDC véleményét támasztotta alá a ZenithOptimedia nevű cég kutatása, mely szerint 2010-re a teljes reklámköltés 12,3 százaléka az internetre vándorol. Rövidtávon az internetes videókban és a keresőkben látják a legtöbb fantáziát a kutatók, ezek részesedése a reklámtortából növekedhet. Hosszabb távon viszont azt valószínűsítik, hogy az internetes reklámok fejlődésével egyidejűleg megjelennek majd új reklámozási formák is, melyek hatékonyabbak lesznek a mostaniaknál.
Érdekesség, hogy néhány hónapja egy másik elemzés, a Credit Suisse prognózisa csökkenő növekedési ütemet jelzett előre a következő évekre. A befektetési bank elemzői azzal magyarázták a véleményüket, hogy az Egyesült Államokban és más fejlett országokban komoly megtorpanás lehet, melyet a fejlődő országok aligha ellensúlyoznak majd.