A Budapest Airport forgalma dinamikusan növekszik - egy hónap alatt 6770 tonna légi teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren - miközben a cargo-iparág komoly növekedési gondokkal küzd egész Európában. A földrészen májusban mindössze 2,7 százalékos növekedést regisztráltak, Amerikában és Afrikában visszaesett a forgalom.
Közölték: a Budapesten tapasztalható cargo forgalom növekedésében közrejátszik, hogy az öbölmenti Qatar Cargo idén márciusban felújította járatait. Az Airbus A 330F típusú géppel egyszerre akár 60 tonnányi árut lehet eljuttatni Dohába és innen a világ szinte bármely pontjára a Qatar Airways hálózatán keresztül. Továbbra is jól teljesítenek a már régóta Budapesten működő teherszállító légitársaságok, így a luxemburgi Cargolux és a török Turkish Cargo is.
Itt az oroszok válasza az Airbus gépeire
A forgalom növekedésében jelentős szerepet játszottak a hosszútávú utasszállító járatok is, köztük az Air China pekingi gépe vagy a kanadai Air Canada Rouge torontói járata - mondta Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője. Hozzátette: a magyar gazdaság teljesítőképessége azon is lemérhető, hogy az Air China gépén Kínába mindig szinte a teljes cargo-rakteret sikerült eladni Peking irányába, ami járatonként akár 10-12 tonnát is jelenthet. Előrejelzéseik szerint minden feltétel adott ahhoz, hogy Budapest rövid időn belül Kelet-Európa légiáru központjává fejlődjön.
A forgalmi előrejelzések alapján - a BUD 2020 ötvenmilliárd forintos fejlesztési program részeként - a Budapest Airport máris megkezdte egy új raktárbázis fejlesztését az 1 Terminál tőszomszédságában az egyik nagy európai légi csomagküldő vállalat számára. Az építkezés már zajlik, a beruházás teljes összege elérheti a 3 milliárd forintot. Emellett a Budapest Airport előkészíti egy új légi teheráru bázis, az úgynevezett Cargo City építését a 2. Terminál Vecséshez közelebb eső részén, ahol akár évi 200 ezer tonna légi teheráru kezelésének megfelelő raktári és irodai kapacitást hoznak létre a következő években - közölte.
MTI