2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az első fél évben 11,3 százalékkal nőtt a légi áruforgalom a budapesti repülőtéren, ilyen növekedésre szinte sehol sincs példa: a világ nagy repülőterei közül májusban Hong Kong 1,1 százalékos, Frankfurt 1,7 százalékos, míg Peking 5,1 százalékos visszaesésről számolt be - közölte Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője, a Budapest Airport.

A Budapest Airport forgalma dinamikusan növekszik - egy hónap alatt 6770 tonna légi teherárut kezeltek a budapesti repülőtéren - miközben a cargo-iparág komoly növekedési gondokkal küzd egész Európában. A földrészen májusban mindössze 2,7 százalékos növekedést regisztráltak, Amerikában és Afrikában visszaesett a forgalom.

Közölték: a Budapesten tapasztalható cargo forgalom növekedésében közrejátszik, hogy az öbölmenti Qatar Cargo idén márciusban felújította járatait. Az Airbus A 330F típusú géppel egyszerre akár 60 tonnányi árut lehet eljuttatni Dohába és innen a világ szinte bármely pontjára a Qatar Airways hálózatán keresztül. Továbbra is jól teljesítenek a már régóta Budapesten működő teherszállító légitársaságok, így a luxemburgi Cargolux és a török Turkish Cargo is.

Itt az oroszok válasza az Airbus gépeire

A forgalom növekedésében jelentős szerepet játszottak a hosszútávú utasszállító járatok is, köztük az Air China pekingi gépe vagy a kanadai Air Canada Rouge torontói járata - mondta Kossuth József, a Budapest Airport cargo-fejlesztési vezetője. Hozzátette: a magyar gazdaság teljesítőképessége azon is lemérhető, hogy az Air China gépén Kínába mindig szinte a teljes cargo-rakteret sikerült eladni Peking irányába, ami járatonként akár 10-12 tonnát is jelenthet. Előrejelzéseik szerint minden feltétel adott ahhoz, hogy Budapest rövid időn belül Kelet-Európa légiáru központjává fejlődjön.

A forgalmi előrejelzések alapján - a BUD 2020 ötvenmilliárd forintos fejlesztési program részeként - a Budapest Airport máris megkezdte egy új raktárbázis fejlesztését az 1 Terminál tőszomszédságában az egyik nagy európai légi csomagküldő vállalat számára. Az építkezés már zajlik, a beruházás teljes összege elérheti a 3 milliárd forintot. Emellett a Budapest Airport előkészíti egy új légi teheráru bázis, az úgynevezett Cargo City építését a 2. Terminál Vecséshez közelebb eső részén, ahol akár évi 200 ezer tonna légi teheráru kezelésének megfelelő raktári és irodai kapacitást hoznak létre a következő években - közölte.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!