"Miután az úgynevezett tiszta járművek vásárlásához közpénzből utalt támogatás járt, ezt a közpénzt vissza kellene fizetni". A miniszter jelezte: a tárca már vizsgálja, hogy mekkora összegről lehet szó.
Az ötlet először a spanyol kormány fejéből pattant ki, akik az autónként 1000 eurós (313 ezer forint) összeget - amellyel az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek vásárlását támogatták - kérnék vissza.
A francia miniszter azt elmondta: "tudjuk, hogy valamivel kevesebb mint egymillió Volkswagen jármű fut Franciaországban a csalásra lehetőséget adó szoftverrel, és a környezetvédelmi bónusz nem feltétlenül járt mindegyiknek, az a vásárlás évétől függ. Ennek felmérése függvényében fogjuk benyújtani a számlát a Volkswagennek". "Összeírjuk az elmúlt években átutalt bónuszokat és a csalásnak megfelelő mértékben fogjuk kérni a visszatérítéseket".
A környezetvédelmi miniszter múlt szerdán "az állam és az adófizetők meglopásáról" beszélt annak kapcsán, hogy kiderült, a Volkswagen autógyár csalt bizonyos modelljei károsanyag-kibocsátását illetően.
A legnagyobb európai autógyártó elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem. Ebből közel egymillió került forgalomba Franciaországban.
MTI