Az online hirdetési üzletág hamarosan kimászik a három éve tartó válságból. A PriceWaterhouseCoopers (PWC) kutatása ez év végére az online marketinggel foglalkozó cégek forgalmának megduplázását jelzi előre. A bővülést elsősorban az Internet egészére vonatkozó fellendülése, és a keresőrendszerekbe való listázások számának növekedése fogja eredményezni.
A PWC eredményei szerint az olyan nagyszabású sport-világesemények internetes megjelenése is növeli majd a forgalmat a jövő évtől, mint a 2004-es athéni Olimpia, vagy a 2006-os futball-világbajnokság.
A dotkom-üzletág luftballonjának kipukkanását követően, 2000-ben kezdte meg mélyrepülését az online marketing. A válság ebben az évben már enyhült: az Európai Uniós országok többségében 10 % körüli bővülés volt mérhető az internetes hirdetési piacon. A növekedés nagy része a netes keresőrendszerek forgalmának köszönhető.
Pilkinton, a PWC vezérigazgatója szerint ez az üzletág mutatta a legnagyobb fejlődést az online gazdaságban, mivel megnövekedett a cégek száma, akik nagy összegeket fizetnek, hogy jó pozícióba kerüljenek a nagy keresőoldalakon.
2007-re a PriceWaterhouseCoopers tanulmánya szerint a hirdetők 1,25 milliárd eurót fognak költeni az online piacon. A szélessávú Internet-elérés terjedése - mely lehetővé teszi a tévéreklámhoz hasonló, új típusú kreatívok alkalmazását - szintén hozzájárul majd, hogy eljöjjön az online piac újabb fénykora.
Dől a pénz, az interneten is
A PriceWaterhouseCoopers (PWC) kutatása ez év végére az online marketingpiac forgalmának megduplázódását jelzi előre.