A nemzeti légitársaság menedzsmentje pénteken megegyezés hiányában átadta a cég reprezentatív szakszervezeteinek a 2000-ben megkötött KSZ felmondásáról szóló értesítést.
Tovább faragnak a költségeken
Leonov Péter, a társaság vezérigazgatója szerint a szerződés módosítására azért van szükség, mert a benne szabályozottak túlzott anyagi terhet jelentenek a társaságnak. Mind a hároméves, mind a 2008-as üzleti tervben szereplő eredmények eléréséhez ugyanis elengedhetetlen a költségek további erőteljes mérséklése. Ennek egyik eleme pedig éppen a KSZ módosítása, egy teljesen új, rugalmas foglalkoztatást biztosító megállapodás kidolgozása, idézi a lapunknak eljuttatott közlemény a vezérigazgatót.
Költő Magdolna, a Felügyelő Bizottság elnöke ezzel egybehangzóan kiemelte: a légitársaság eredményességét megalapozó üzleti terv megvalósítása csak a régi vállalati struktúrák megváltoztatásával, hatékonyabb szabályok kialakításával lehetséges. A nyolc évvel ezelőtt megkötött KSZ-hez képest ugyanis megváltoztak a piaci körülmények, felerősödött a piaci verseny. Emellett a jelenlegi juttatási rendszer elemei sem követik a mai kor elvárásait, például nem használják ki az adótörvény adta lehetőségeket.
A közlemény szerint a jelenleg futó reMAke program mellett a Malév vezetése által javasolt új KSZ is kulcsfontosságú a légitársaság jövője szempontjából. Emiatt a cég vezetése tovább kívánja folytatni az ez év február elején megkezdett tárgyalásokat a KSZ-ről, amely - a rendes felmondás szabályai szerint - még három hónapig, tehát ez év május 31-ig hatályban marad.
Többet repülnek majd a pilóták
A kollektív szerződés úgynevezett szakági részében (ez a pilóták munka- és pihenőidejét, a besorolási szabályzatot és a fegyelmi eljárási rendet tartalmazza) egyébként meg tudott egyezni a cég a szakszervezetekkel, mondta el az MTI-nek Szentei Péter. A pilótákat tömörítő Hunalpa elnöke szerint így elfogadták a menedzsment kérését, hogy az eddig évi 750 órában maximált repült időt 850 órára emeljék.
Hortobágyi Ferenc, a Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség (Maplész) egyik ügyvivője szerint még nem alakították ki közös álláspontjukat a folytatódó tárgyalásokra.
Ami a pénzügyi várakozásokat illeti, idén - a szervezeti átalakítás, a kereskedelmi terület megerősítése és a költséglefaragásnak köszönhetően - várhatóan 1,5 milliárd forint körülire csökken a cég üzemi szintű vesztesége, emellett - 2006-hoz képest - nyolcmilliárd forintos bevételi többlet és hétmilliárd forinttal alacsonyabb kiadás várható, mondta el korábban Leonov Péter. 2007-et ugyan veszteséggel zárja a légitársaság, ám az üzemi szintű eredmény várhatóan negyven százalékkal jobb lesz a 2006. évinél. Üzemi szinten a Malév tavalyelőtt 10,8 milliárd forint veszteséget könyvelt el.
Az utasszám tavaly 3 millió 127 ezerre nőtt, ami hat százalékos növekedést jelez 2006-hoz képest. Az üzleti utasok száma ennél nagyobb mértékben, mintegy tíz százalékkal emelkedett.
Menedzsment Fórum