3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Malév vezetése a múl héten felmondta a szakszervezetekkel 2000-ben megkötött Kollektív Szerződést (KSZ). A döntés hátterében az áll, hogy a cég szerint a jelenlegi KSZ túlzott anyagi terheket jelent a társaságnak, márpedig a költségek további erőteljes csökkentése elkerülhetetlen. A szakszervezetek még dolgoznak a közös álláspont kialakításán.

Május végéig van idő a megegyezésre(MTI)

A nemzeti légitársaság menedzsmentje pénteken megegyezés hiányában átadta a cég reprezentatív szakszervezeteinek a 2000-ben megkötött KSZ felmondásáról szóló értesítést.

Tovább faragnak a költségeken

Leonov Péter, a társaság vezérigazgatója szerint a szerződés módosítására azért van szükség, mert a benne szabályozottak túlzott anyagi terhet jelentenek a társaságnak. Mind a hároméves, mind a 2008-as üzleti tervben szereplő eredmények eléréséhez ugyanis elengedhetetlen a költségek további erőteljes mérséklése. Ennek egyik eleme pedig éppen a KSZ módosítása, egy teljesen új, rugalmas foglalkoztatást biztosító megállapodás kidolgozása, idézi a lapunknak eljuttatott közlemény a vezérigazgatót.

Költő Magdolna, a Felügyelő Bizottság elnöke ezzel egybehangzóan kiemelte: a légitársaság eredményességét megalapozó üzleti terv megvalósítása csak a régi vállalati struktúrák megváltoztatásával, hatékonyabb szabályok kialakításával lehetséges. A nyolc évvel ezelőtt megkötött KSZ-hez képest ugyanis megváltoztak a piaci körülmények, felerősödött a piaci verseny. Emellett a jelenlegi juttatási rendszer elemei sem követik a mai kor elvárásait, például nem használják ki az adótörvény adta lehetőségeket.

A közlemény szerint a jelenleg futó reMAke program mellett a Malév vezetése által javasolt új KSZ is kulcsfontosságú a légitársaság jövője szempontjából. Emiatt a cég vezetése tovább kívánja folytatni az ez év február elején megkezdett tárgyalásokat a KSZ-ről, amely - a rendes felmondás szabályai szerint - még három hónapig, tehát ez év május 31-ig hatályban marad.

Többet repülnek majd a pilóták

A kollektív szerződés úgynevezett szakági részében (ez a pilóták munka- és pihenőidejét, a besorolási szabályzatot és a fegyelmi eljárási rendet tartalmazza) egyébként meg tudott egyezni a cég a szakszervezetekkel, mondta el az MTI-nek Szentei Péter. A pilótákat tömörítő Hunalpa elnöke szerint így elfogadták a menedzsment kérését, hogy az eddig évi 750 órában maximált repült időt 850 órára emeljék.

Hortobágyi Ferenc, a Magyar Polgári Légiszállítási Szövetség (Maplész) egyik ügyvivője szerint még nem alakították ki közös álláspontjukat a folytatódó tárgyalásokra.

Ami a pénzügyi várakozásokat illeti, idén - a szervezeti átalakítás, a kereskedelmi terület megerősítése és a költséglefaragásnak köszönhetően - várhatóan 1,5 milliárd forint körülire csökken a cég üzemi szintű vesztesége, emellett - 2006-hoz képest - nyolcmilliárd forintos bevételi többlet és hétmilliárd forinttal alacsonyabb kiadás várható, mondta el korábban Leonov Péter. 2007-et ugyan veszteséggel zárja a légitársaság, ám az üzemi szintű eredmény várhatóan negyven százalékkal jobb lesz a 2006. évinél. Üzemi szinten a Malév tavalyelőtt 10,8 milliárd forint veszteséget könyvelt el.

Az utasszám tavaly 3 millió 127 ezerre nőtt, ami hat százalékos növekedést jelez 2006-hoz képest. Az üzleti utasok száma ennél nagyobb mértékben, mintegy tíz százalékkal emelkedett.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!