A PepsiCo legalább ötmillió dollárt, de akár kétmilliárdot is költhet olyan termékek vásárlására, amelyek az amerikai Mezőgazdasági Minisztérium által ajánlott élelmiszerek között szerepelnek - közölte Nooyi. A tárca előnyben részesítik a gabonakészítmények, fehérjék, gyümölcsök és zöldségek fogyasztását, ugyanakkor a sós és az édes ételek korlátozását ajánlja. A Bloomberg cikkében az áll, hogy ez utóbbiak a PepsiCo eladásainak többségét teszik ki.
"A PepsiCo alig várja, hogy véghezvigye a tervezett felvásárlásokat, ami az éves bevételek növekedéséhez is hozzájárulna. A cég keresi a terjeszkedési lehetőségeket, és jelentős piaci részesedést akar szerezni külföldön" - tette hozzá.
A vállalat 2001-ben vásárolta fel a legnagyobb chipsgyártókat Egyiptomban és Szaúd-Arábiában, amely megduplázta a mérlegüket ezeken a piacokon. A New York központú PepsiCo eladásainak 63 százaléka Észak-Amerikából származik, míg a
Coca-Cola Co. az eladások 70 százalékát a tengerentúlról szerzi. Nooyi jelezte: ezen kíván változtatni az üdítőgyártó, de azt sem zárta ki, hogy Észak-Amerikában is vesznek további cégeket.
A Pepsi új termékekkel is jelentkezik a közeljövőben. A cég tegnap közölte, hogy tervezi egy új, alacsony kalóriatartalmú Gatorade sportital piacra dobását. A társaság olyan helyi ízekkel is színesíti termékpalettáját mint a fehér gombás Lays chips Oroszországban és a lencsés snack Indiában.
A Pepsi legalább tíz kisebb felvásárlást hajtott végre 2004 eleje óta, amely segített megnövelni eladásainak számát és megelőzni a Coca-Colát. Míg a PepsiCo eladásai 8,4 százalékkal emelkedtek az elmúlt öt évben, az Atlanta központú Coca-Coláé csak 6,5 százalékkal.