1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Annak ellenére, hogy az alkoholos sörök fogyasztói ára tavaly májushoz képest az idei év hasonló időszakára hét százalékkal, 286 forintra emelkedett, az eladásokban értékben hat százalékos, mennyiségben pedig egy százalékos növekedés volt megfigyelhető - közölte a Nielsen piackutató cég pénteken.

A közlemény szerint tavaly júniustól 2008 májusáig négymillió hektoliter sört adtak el Magyarországon 110 milliárd forint értékben.

A Nielsen szerint a dobozos sör népszerűsége annak ellenére növekszik, hogy ebből egy liter átlagosan tíz százalékkal drágább, mint az üveges kiszerelésű. A dobozos sör bolti eladásainak részaránya értékben 57 százalékról 59 százalékra emelkedett, az üveges kiszerelésű sörök aránya pedig negyven százalékról 37-re csökkent.

A kiszerelés szerint a forgalom 58 százalékát teszi ki a fél literes dobozos sör, míg a második legnépszerűbb a fél literes üveges, 33 százalékkal. A 0,33 literes üveges kiszerelésre két százalékos részesedés jut.

A közlemény szerint a kereskedelmi márkák részaránya a sör mennyiségi eladásain belül folyamatosan emelkedik: a tavaly májusi 24 százalékról az idén májusban 25 százalékra változott.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!