A termékvezetékek közül a fentiek mellett jelentős még a MALÉV-ot ellátó, illetve a Tiszai Vegyi Kombináthoz évente egy millió tonna vegyipari alapanyagot eljuttató távvezeték is. A depókból indulnak el aztán külföldre nagyrészt vasúton, kisebb részben hajón - az export termékek, míg a belföldi szállítás ezzel ellentétben nagyrészt közúton, kisebb részben pedig vasúton történik.
VPOP figyelem
A Vám és Pénzügyőrség az 1996-os átalakulás óta kitüntetett figyelemmel kíséri a MOL Logisztikai Igazgatóságának tevékenységét. Részükről már csak azért is érthető a folyamatos odafigyelés, mert a finomító, a távvezetékek és a depók külön külön is adóraktárnak minősülnek. Igaz a kezdeteknél voltak együttműködési nehézségek főleg a törvény eltérő értelmezéséből és a vámügyi rendszerekből adódóan, de mára az együttműködés olajozottan zajlik.
A szintén adóraktárnak minősülő termék távvezetékek végére települt depókból a MOLTRANS 120 darab, az utakról jól ismert zöldben pompázó kamionja viszi el a megrendelt késztermékeket a benzinkutakhoz. Ez a kamionmennyiség azonban kevés ennyi áru célba juttatásához, ezért a MOL saját szállító cégén kívül több külsős vállalkozóval is dolgozik. A szállítmányozásban külön odafigyelést igényel, hogy az úgynevezett színes kutakra a MOL külföldi partnereinek üzemanyagkútjaira ne MOL emblémás kamionok szállítsák ki a termékeket.
Az anyagok természetéből következően természetesen nem szállíthatják ugyanazok a tankautók a bitument, a kőolajat, vagy a különböző üzemanyagokat. Így a MOL-nak összesen mintegy 200 kamion dolgozik naponta 3-4 fuvart lebonyolítva.
Dugókban szállítva
A szállítmányozás egyik speciális fajtája a távvezetéken történő szállítás. Magyarországon a legnagyobb tapasztalattal a MOL rendelkezik e témában. A közutakon láp ható számos üzemanyagszállító kamion ellenére a késztermék nagyvésze csővezetéken jut el a MOL depókig. Igaz a szállításnak ez a legkedvezőbb módja, hiszen a vasúti szállítás négyszeresébe, a közúti pedig nyolcszorosába kerül.