2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A szállítmányozás egyik speciális fajtája a távvezetéken történő szállítás. Magyarországon a legnagyobb tapasztalattal a MOL rendelkezik e témában. A közutakon láp ható számos üzemanyagszállító kamion ellenére a késztermék nagyvésze csővezetéken jut el a MOL depókig. Igaz a szállításnak ez a legkedvezőbb módja, hiszen a vasúti szállítás négyszeresébe, a közúti pedig nyolcszorosába kerül.

A termékvezetékek közül a fentiek mellett jelentős még a MALÉV-ot ellátó, illetve a Tiszai Vegyi Kombináthoz évente egy millió tonna vegyipari alapanyagot eljuttató távvezeték is. A depókból indulnak el aztán külföldre nagyrészt vasúton, kisebb részben hajón - az export termékek, míg a belföldi szállítás ezzel ellentétben nagyrészt közúton, kisebb részben pedig vasúton történik.

VPOP figyelem

A Vám és Pénzügyőrség az 1996-os átalakulás óta kitüntetett figyelemmel kíséri a MOL Logisztikai Igazgatóságának tevékenységét. Részükről már csak azért is érthető a folyamatos odafigyelés, mert a finomító, a távvezetékek és a depók külön külön is adóraktárnak minősülnek. Igaz a kezdeteknél voltak együttműködési nehézségek főleg a törvény eltérő értelmezéséből és a vámügyi rendszerekből adódóan, de mára az együttműködés olajozottan zajlik.

A szintén adóraktárnak minősülő termék távvezetékek végére települt depókból a MOLTRANS 120 darab, az utakról jól ismert zöldben pompázó kamionja viszi el a megrendelt késztermékeket a benzinkutakhoz. Ez a kamionmennyiség azonban kevés ennyi áru célba juttatásához, ezért a MOL saját szállító cégén kívül több külsős vállalkozóval is dolgozik. A szállítmányozásban külön odafigyelést igényel, hogy az úgynevezett színes kutakra a MOL külföldi partnereinek üzemanyagkútjaira ne MOL emblémás kamionok szállítsák ki a termékeket.

Az anyagok természetéből következően természetesen nem szállíthatják ugyanazok a tankautók a bitument, a kőolajat, vagy a különböző üzemanyagokat. Így a MOL-nak összesen mintegy 200 kamion dolgozik naponta 3-4 fuvart lebonyolítva.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!