1p

Több mint kétszeresére növelte Kínában eladott járművei számát a japán Toyota autógyártó az idei első kilenc hónapban. A cég a gyors terjeszkedésének köszönheti, hogy lehagyta riválisait a világ második legnagyobb autóipari arénájában.

A Toyota viszonylag későn érkezett meg a kínai piacra, ennek ellenére idén eddig 203 ezer járművet sikerült eladnia a piacon. Ezzel még az amerikai Ford szintén figyelemre méltó 105,5 százalékos növekedését is túlszárnyalta a japán vállalat - közli a Reuters. Az ország piacát egyébként egyelőre a General Motors Corp. és a Volkswagen uralja.

A Toyota 33 ezer járművet adott el csak szeptemberben Kínában, ami 188 százalékos növekedés az egy évvel azelőtti adathoz képest. Elemzők szerint ilyen gyors fejlődéssel a japán cég akár 2008-ig lehagyhatja a GM-et a távol-keleti országban. A detroiti óriás az idei első félévben 453 832 autót értékesített Kínában, a harmadik negyedről még nincsenek adatok.

A kínai piacra való belépéssel szintén kissé elkésett Ford 114 685, a Volkswagen 524 558 járművet adott el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!