A Toyota viszonylag későn érkezett meg a kínai piacra, ennek ellenére idén eddig 203 ezer járművet sikerült eladnia a piacon. Ezzel még az amerikai Ford szintén figyelemre méltó 105,5 százalékos növekedését is túlszárnyalta a japán vállalat - közli a Reuters. Az ország piacát egyébként egyelőre a General Motors Corp. és a Volkswagen uralja.
A Toyota 33 ezer járművet adott el csak szeptemberben Kínában, ami 188 százalékos növekedés az egy évvel azelőtti adathoz képest. Elemzők szerint ilyen gyors fejlődéssel a japán cég akár 2008-ig lehagyhatja a GM-et a távol-keleti országban. A detroiti óriás az idei első félévben 453 832 autót értékesített Kínában, a harmadik negyedről még nincsenek adatok.
A kínai piacra való belépéssel szintén kissé elkésett Ford 114 685, a Volkswagen 524 558 járművet adott el.