Az Audi májusban 153 850 kocsit adott el, amely igen visszafogott, 1,2 százalékos növekedést jelent éves bázison. Eközben a Mercedes 12,8, a BMW pedig 4 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszaki értékesítési számait.
A cég közlése szerint a számok mögött többek az húzódik, hogy egyik legfontosabb modelljük, az A4, illetve a nagy terepjárójuk, a Q7 egyaránt modellváltás előtt áll, így bizonyára sokan elhalasztják vásárlásaikat várva az új generációkat.
Vannak azonban nagyon jól húzó modellek is a cég kínálatában. Bár pontos számokat nem tudunk, de a TT coupé és roadster értékesítése 96,6 százalékkal nőtt májusban éves összevetésben.
Betett az orosz válság
A cég Európában egyáltalán nem tudott növekedni májusban, sőt minimális mértékben 0,1 százalékkal még vissza is esett a volumen. Ennek talán legfőbb oka az orosz piac gyengélkedése, ahol a 37,1 százalékkal kevesebb autót vettek. Elmaradtak ugyanakkor a francia vevők is 2,3 százalékkal.
Voltak azonban Európában olyan piacok, mint a portugál (38,2), a spanyol (13,4) és az olasz (23,3), ahol nagyot nőtt a „négykarikás” márka. Otthonában Németországban csak 0,8 százalékkal nőtt az értékesítés, viszont a már említett TT-ből, pontosabban annak kupé változatából 157,8 (!) százalékkal több fogyott, illetve vették még az A6 kombi változatát (17) is.
Az USA némiképp ellensúlyozta a gyengébb európai számokat, ugyanis ott 11 százalékkal nőtt a cég. Érdekes, hogy Mexikóban és Brazíliában is hasonló mértékű volt a bővülés, természetesen jóval kisebb volumenben. Brazíliában egyébként az anyacég WV termékei hatalmasat zakóztak, de persze egy prémiumtermék mindig más.
Kínában a május szintén nem volt szívderítő, 1,6 százalékos volt a visszaesés.
Az első 5 hónap jóval szebb
A cég január és május között 4,3 százalékkal nőtt és Oroszországon, illetve Franciaországon kívül az összes fontos piacon nőni tudott kisebb-nagyobb mértékben. A cég 744,9 ezer autót adott el, amellyel a Mercedest leelőzte, de a BMW-t nem.
mfor.hu