2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Audi igen visszafogottan nőtt májusban.

Az Audi májusban 153 850 kocsit adott el, amely igen visszafogott, 1,2 százalékos növekedést jelent éves bázison. Eközben a Mercedes 12,8, a BMW pedig 4 százalékkal haladta meg az előző év hasonló időszaki értékesítési számait.

A cég közlése szerint a számok mögött többek az húzódik, hogy egyik legfontosabb modelljük, az A4, illetve a nagy terepjárójuk, a Q7 egyaránt modellváltás előtt áll, így bizonyára sokan elhalasztják vásárlásaikat várva az új generációkat.

Kattintásra galéria nyílik!

Vannak azonban nagyon jól húzó modellek is a cég kínálatában. Bár pontos számokat nem tudunk, de a TT coupé és roadster értékesítése 96,6 százalékkal nőtt májusban éves összevetésben.

Betett az orosz válság

A cég Európában egyáltalán nem tudott növekedni májusban, sőt minimális mértékben 0,1 százalékkal még vissza is esett a volumen. Ennek talán legfőbb oka az orosz piac gyengélkedése, ahol a 37,1 százalékkal kevesebb autót vettek. Elmaradtak ugyanakkor a francia vevők is 2,3 százalékkal.

Voltak azonban Európában olyan piacok, mint a portugál (38,2), a spanyol (13,4) és az olasz (23,3), ahol nagyot nőtt a „négykarikás” márka. Otthonában Németországban csak 0,8 százalékkal nőtt az értékesítés, viszont a már említett TT-ből, pontosabban annak kupé változatából 157,8 (!) százalékkal több fogyott, illetve vették még az A6 kombi változatát (17) is.

Az USA némiképp ellensúlyozta a gyengébb európai számokat, ugyanis ott 11 százalékkal nőtt a cég. Érdekes, hogy Mexikóban és Brazíliában is hasonló mértékű volt a bővülés, természetesen jóval kisebb volumenben. Brazíliában egyébként az anyacég WV termékei hatalmasat zakóztak, de persze egy prémiumtermék mindig más.

Kínában a május szintén nem volt szívderítő, 1,6 százalékos volt a visszaesés.

Az első 5 hónap jóval szebb

A cég január és május között 4,3 százalékkal nőtt és Oroszországon, illetve Franciaországon kívül az összes fontos piacon nőni tudott kisebb-nagyobb mértékben. A cég 744,9 ezer autót adott el, amellyel a Mercedest leelőzte, de a BMW-t nem.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!