2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Német kormányzati értesülések szerint jelentősen emelte ajánlatát az Opelért folytatott csatában a kanadai Magna.

A tárgyalások részleteit ismerő, nevének elhallgatását kérő tisztségviselő szerint az orosz partnerekkel szövetkező Magna továbbra is összesen 500 millió eurót ajánl, de a korábbiaktól eltérően most hajlandó a szerződés aláírásakor 350 millió euró készpénzzel megemelni az Opel alaptőkéjét, és ezen felül 150 millió euró kölcsönt adna, Opel-részvényre átváltható kötvények vásárlása formájában.

A Magna korábban csak 100 millió eurót akart közvetlenül befektetni - 50-50 millió eurós részletekben - a csődöt jelentett General Motors amerikai konszern európai leányvállalatába, továbbá 400 millió euró értékű átváltható kötvény megvásárlását ajánlotta fel, a megbeszélések ismerői szerint.

Az osztrák-kanadai cég azt követően javította ajánlatát, hogy az Opel megmentése érdekében hitelgarancia-vállalásra kért, így megkerülhetetlen német kormány kevesellte az ajánlattevők által befektetni tervezett tőkét.

A GM és a német kormány közösen értékeli a Magna és az RHJ - az amerikai Riplewood pénzügyi befektető csoport belga leányvállalata - ajánlatát. A korábbi harmadik pályázó, a kínai BAIC autógyár a múlt héten értésre adta, hogy a továbbiakban nem vesz részt a licitben.

A német kormány a Magnát részesíti előnyben. Német értékelések szerint az osztrák-kanadai cég mellett szól annak intenzív orosz kapcsolata, különös tekintettel arra, hogy a Magna az orosz Sberbankkal és a GAZ autógyárral közösen pályázott. A Magnát pártfogolják a négy németországi Opel-autógyárnak otthont adó tartományok, továbbá az alkalmazottakat tömörítő üzemi tanács is a Magnát kedvelné jobban.

Nyílt titok ugyanakkor, hogy a General Motors az RHJ ajánlatát pártolja. Az RHJ szoros kapcsolatban áll a Riplewood amerikai befektető-társasággal, amely viszont a detroiti anyavállalattal működik együtt. A belga befektető nem csinált titkot abból, hogy a pályázat elnyerése esetén az Opel talpra állítása után azt értékesíteni kívánja, és megfigyelők szerint új tulajdonosként ebben az esetben mindenekelőtt a "régi", azaz a General Motors jöhet szóba.

Ennek ellenére a verseny nyitott, és szakértők annak kimenetelét nem merik megjósolni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!