2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az európai unió több illetékese is cáfolja Demszky Gábor pénteki kijelentését, mely szerint a kohéziós alapból biztosan támogatják a 4-es metrót; a projektről nemhogy döntés nincs, de a dokumentációt még be sem adták - olvasható a Népszabadság szombati számában.

Budapest főpolgármestere egy pénteki sajtótájékoztatón mondta el, hogy előző nap Brüsszelben tárgyalt az EU közlekedési biztosával, s a megbeszélés azzal az eredménnyel zárult, hogy az unió biztosan támogatja a 4-es metrót, a 3-as és az 1-es villamosok útvonalának meghosszabbítását, valamint az 5-ös gyorsvasutat, azaz a csepeli és a szentendrei HÉV összekötését.

Az uniós közlekedési biztos, Jacques Barrot szóvivője nem tudta megerősíteni a főpolgármester állítását. Michele Cercone azt ígérte, hétfőig kideríti, hogy főnöke pontosan mit mondott, de hozzátette: "anyagi elkötelezettséget biztosan nem vállalt".

Az Európai Bizottság közlekedési ügyekért felelős főigazgató-helyettese, a magyar Kazatsay Zoltán a lapnak elmondta, a tárgyalásokon valóban szóba került a metróprojekt, ő azonban semmit sem ígért, a projekt minősítése különben is a régiós főigazgatósághoz tartozik.

Az EU regionális fejlesztési politikájáért felelős, a régiós főigazgatóságot is felügyelő biztos, Danuta Hübner szóvivője a lapnak elmondta: a 4-es metró tervét még be sem adták. Ana-Paula Laissy kifejtette, hogy az Európai Bizottság először az Új Magyarország Fejlesztési Tervről dönt, várhatóan április végén. Ezt követően határoznak tizenöt operatív programról, köztük a közlekedésiről is, amely a 4-es metró tervét is tartalmazza. Minden 50 milliónál drágább projekt esetében, mint a budapesti metró is, "szolgálatközi egyeztetést" hirdetnek, amiben több főigazgatóság is részt vesz.

Ana-Paula Laissy arról is beszélt, hogy a régiós főigazgatóságon a metróprojekttel kapcsolatban komoly aggályok merültek fel, mint például a sűrű állomáskiosztás, valamint az is, hogy Brüsszelnek vajon miért Magyarország leggazdagabb részét kell ilyen mértékben támogatni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!