3p

Előző cikkünkben bepillantást nyerhettünk az e-learning alapjaiba, megismerhettük az előnyeit, az alkalmazási területeit.

Hogyan takarítsunk meg néhány millió USD-t egy év alatt, avagy az IBM és az e-learning

Az IBM mintegy 30.000 középvezetőjének képzése igen fontos a vállalat sikere szempontjából, igy évről évre jelentős összegeket fordított erre a célra. Az e-learning bevezetése ebbe a képzési folyamatba rendkívül gyümölcsöző lépésnek bizonyult: "Ötször annyi képzést tudunk nyújtani az e-learning révén, ráadásul mindezt az eddigi költségek harmadáért" - nyilatkozta Nancy Lewis, az IBM képzésért felelős vezetője.

Az IBM első vonalbeli vezetőinek képzésében így az e-learning az általános vezetői tréning elválaszthatatlan része (a program első hat hónapja szinte teljesen online bonyolódik.)

Lássuk, hogy a cégnél újonnan kinevezett menedzser mint vesz részt ebben a programban: A négyrészes program első részét résztvevők 24 fős csoportokban kezdik. A képzéshez szükséges minden anyag a vállalati intraneten található, így mindenki a saját időbeosztásának megfelelően haladhat. Ebben a fázisban a fő cél, hogy alapvető információkat sajátítsanak el a résztvevők, tudatosuljon bennük, hogy mit jelent az IBM-nél vezetőnek lenni.

A második lépésben interaktív szituációkkal, szimulált "szerepjátékokkal" találják magukat szemben a résztvevők. Mindeközben tapasztaltabb kollegáik segítik őket a megoldásban, természetesen online. Ezek a szituációk az üzleti tárgyalásoktól kezdve a munkatársak készségfejlesztéséig számos területet fognak át.

A csoport igazi együttműködése a harmadik fázisban veszi kezdetét: egy-egy csoport itt különféle feladatokat kap, amiket a résztevőknek együtt kell megoldaniuk. A résztvevők még itt sem találkoznak fizikailag, hanem egy online környezetben - amit a képzés után sem szívesen hagynak el, éppen a tapasztalatcsere lehetősége miatt - kommunikálnak.

A negyedik lépcsőben végre fizikailag is kezet rázhatnak az újdonsült kollégák, akik már mintegy fél éve közösen "képződnek." Ez az a rész, ami leginkább hasonlít a hagyományos képzéshez, azzal a különbséggel, hogy itt nincsenek előadások. Minden, amit hagyományosan előadások, szemináriumok formájában adtak át, az előző három online modulban foglal helyet, az egyes részek elsajátításának értékelésével együtt. Ezen az egy hetes képzésen a csapatmunkára, különféle feladatok közös megoldására helyeződik a hangsúly.

Az IBM-nél a képzés így nem tökéletesen online - mint ahogy valószínűleg soha, sehol nem is lesz teljesen az - hanem egy jó kombinációja a hagyományos képzésnek, valamint az e-learning-nak.

Ezzel a rendszerrel - amellett, hogy sokkal több tudást képesek így átadni - az IBM a bevezetés évében több milló USD-t takarított meg csak a képzésen, míg - ahogy említik - a rendszer kialakítása "gyakorlatilag nem került semmibe"

További e-learning-gel kapcsolatos információk a Humántréner oldalain

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!