2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Szerződést írt alá az Állami Autópálya Kezelő a Secret Control GPS flottakövetési szolgáltatóval arról, hogy a fuvarozók a cég hálózatán keresztül teljesíthetik útdíjfizetési kötelezettségüket. Az ÁAK szigorú feltételeket támaszt partnereivel szemben, ezek teljesítését külön auditálják. Időközben az is kiderült, hogy a bevallási közreműködők az útdíjbevétel 1,8 százalékát kapják a tevékenységükért.

Sok bizonytalanság övezi az e-útdíj bevezetését, de az hamarosan kiderül, hogy mely cégek lesznek az Állami Autópálya Kezelő partnerei. A napokban írják alá az autópálya-társaság vezetői az együttműködési szerződéseket a bevallási közreműködőkkel, vagyis azokkal a társaságokkal, amelyek rendszerén keresztül a fuvarozók teljesíthetik az útdíjfizetéshez szükséges bevallási kötelezettségüket. A szerződés tartalmazza, milyen felelősséget vállalnak a társaságok, illetve milyen feltételekkel lehet valaki az ÁAK partnere. Az első a Secret Control GPS Kft., amellyel csütörtök délután írták alá a szerződést.

Szász János, a cég kereskedelmi vezetője elmondta, a megállapodás aláírását követő napokban auditálási eljárást tartanak cégüknél. Az ÁAK ellenőrei megvizsgálják a technikai hátteret, valamint a személyi feltételeket, az ügyfélszolgálat munkáját, beosztását. Ha mindent rendben találnak, akkor a június 24-i időponttól regisztrálhatják készülékeiket az útdíjrendszerben a társaság előfizetői.

Fontos, hogy csak azoknak a cégeknek az ügyfelei számolhatnak el elektronikusan, akik az ÁAK-val szerződött flottakövető szolgáltatását veszik igénybe. A többiek csak a nehézkesebb és több adminisztrációval járó megoldással, a viszonylati jeggyel közlekedhetnek július 1. után.

A szerdai Magyar Közlönyben megjelent, hogy a flottakövetési szolgáltatók a befizetett útdíj összegének 1,8 százalékát kapják annak fejében, hogy rendszerüket használják az e-útdíj elszámolásához. A szakértők szerint egyelőre nem derül ki, hogy ez az összeg mire lesz elég, hiszen a szolgáltatóknak mindenképpen fejlesztéseket kell végrehajtaniuk. Egyrészt beruháznak a technikai háttér erősítésébe, hiszen a növekvő feladatok a szerverpark megerősítését követelik, másrészt fejleszteniük kell az ügyfélszolgálati munkát.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!