Sok bizonytalanság övezi az e-útdíj bevezetését, de az hamarosan kiderül, hogy mely cégek lesznek az Állami Autópálya Kezelő partnerei. A napokban írják alá az autópálya-társaság vezetői az együttműködési szerződéseket a bevallási közreműködőkkel, vagyis azokkal a társaságokkal, amelyek rendszerén keresztül a fuvarozók teljesíthetik az útdíjfizetéshez szükséges bevallási kötelezettségüket. A szerződés tartalmazza, milyen felelősséget vállalnak a társaságok, illetve milyen feltételekkel lehet valaki az ÁAK partnere. Az első a Secret Control GPS Kft., amellyel csütörtök délután írták alá a szerződést.
Szász János, a cég kereskedelmi vezetője elmondta, a megállapodás aláírását követő napokban auditálási eljárást tartanak cégüknél. Az ÁAK ellenőrei megvizsgálják a technikai hátteret, valamint a személyi feltételeket, az ügyfélszolgálat munkáját, beosztását. Ha mindent rendben találnak, akkor a június 24-i időponttól regisztrálhatják készülékeiket az útdíjrendszerben a társaság előfizetői.
Fontos, hogy csak azoknak a cégeknek az ügyfelei számolhatnak el elektronikusan, akik az ÁAK-val szerződött flottakövető szolgáltatását veszik igénybe. A többiek csak a nehézkesebb és több adminisztrációval járó megoldással, a viszonylati jeggyel közlekedhetnek július 1. után.
A szerdai Magyar Közlönyben megjelent, hogy a flottakövetési szolgáltatók a befizetett útdíj összegének 1,8 százalékát kapják annak fejében, hogy rendszerüket használják az e-útdíj elszámolásához. A szakértők szerint egyelőre nem derül ki, hogy ez az összeg mire lesz elég, hiszen a szolgáltatóknak mindenképpen fejlesztéseket kell végrehajtaniuk. Egyrészt beruháznak a technikai háttér erősítésébe, hiszen a növekvő feladatok a szerverpark megerősítését követelik, másrészt fejleszteniük kell az ügyfélszolgálati munkát.
mfor.hu