Az elektronikus útdíjrendszer magyarországi bevezetésére tervezett közbeszerzési pályázat előkészületeire a Balaton mellett közös projekt keretében alakítottak ki egy demonstrációs szakaszt. A kijelölt mintegy 30 kilométer az M7-es autópályán, valamint a közeli fő- és másodrendű főutakon halad; ezen mutatták be a műholdas helyzetmeghatározáson alapuló útdíjbeszedési technikát.
A rendszer műszaki alapja a járműbe épített fedélzeti egység (On Board Unit, OBU), amely lehetővé teszi az automatikus és használatarányos díjszedést. Az OBU műholdjelek segítségével felismeri saját tartózkodási helyét, és kiszámítja a megtett díjköteles útszakaszok után fizetendő összegeket. Ezeket az adatokat az egység mobilkommunikáció segítségével egy adatközpontba juttatja el, a használók innen kapják meg a számlájukat.
A rendszer a tender kiírásától számított egy éven belül megvalósítható, de a feltételektől függően akár fél év alatt is. Ez utóbbiaktól függ a projekt költsége. A Balatonnál bemutatott technológiát 2007 januárja óta alkalmazzák a teljes német autópálya-hálózaton, összesen 12 ezer kilométeren a 12 tonnánál nagyobb összsúlyú tehergépkocsiknál. Az ott bevált rendszer rugalmasan igazítható a magyar díjpolitikához.