3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Várhatóan nem változik a helyzet délelőtt a Ferihegyi repülőtéren: utasbiztonsági ellenőrzés hiányában az utasok nem juthatnak el a gépekhez, így a járatok vagy jelentős késéssel vagy el sem indulnak. A Malév az összes járatát törölte, a Wizz Air viszont megpróbálkozik gépei útnak indításával.

Sok utas várakozik Ferihegyen annak reményében, hogy előbb-utóbb el tud indulni úticélja felé a reggel hat óra óta tartó sztrájk ellenére - jelentette az MTI helyszínen lévő tudósítója. Szerda délelőtt a 2A terminálról indulna a legtöbb járat, az utasok egyelőre nem hagyták el a repülőteret, kivárnak.

Az egyik taxitársaság képviselője elmondta: készülnek arra, hogy megnövekedhet a forgalmuk, ha elhúzódik a sztrájk, de egyelőre ez nem mutatkozik meg a rendelésekben.

Több utas arról panaszkodott, hogy nem tartja megfelelőnek a repülőtéri tájékoztatást, mivel azon kívül, hogy sztrájk van, nem tudnak semmit járatukról és a lehetséges alternatívákról. A Lufthansa, az AirFrance-KLM, a Malév és a többi társaság irodáinál is hosszú sorok kígyóznak, az emberek csatlakozási, átszállási lehetőségekről érdeklődnek.

A Lufthansa egyik illetékese úgy tájékoztatta a társaság utasait, hogy nemsokára két autóbusz érkezik a 2A terminál elé, amely Bécsbe szállítja őket, ahonnan csatlakozással utazhatnak tovább. Aki tehette, meg sem várta a buszt, és elindult Bécsbe.

A Malév határozatlan időre valamennyi Budapestről induló járatát törli. A repülőteret üzemeltető BA Zrt. vezetése ugyanis olyan hivatalos, kötelező érvényű információt adott ki, hogy a budapesti indulásokat a továbbiakban határozatlan ideig nem képes garantálni. Az érintett utasok jegyét a Malév térítésmentesen átírja egy későbbi saját vagy oneworld légitársaság által üzemeltetett járatra. A reggeli órákban a légitársaság még menetrend szerint tudott üzemelni, így 13 budapesti induló és 6 érkező járata pontosan üzemelt.

Ezzel egyidejűleg a Wizz Air azt közölte, hogy a reggel 6 órai Budapest-London/Luton és Budapest-Milanó/Bergamo menetrend szerint, fennakadás nélkül elindultak. A Budapest-Eindhoven járatot viszont (menetrend szerint 10.05-kor indult volna) kénytelenek volt törölni a társaság. Az utasok átfoglalhattak a következő járatra vagy felhasználhatják a kifizetett összeget egy későbbi útra, illetve a cég kérésre visszatéríti a jegy árát. A következő járat a Budapest – Párizs/Beauvais lesz 12.05-kor, ami a tervek szerint az egyes helyett a kettes terminálról indul majd. A cég a mai napon 7 induló és 7 érkező járatot üzemeltet Ferihegyen, ezekről járatokról folyamatos tájékoztatást ad, tudatta az mfor.hu-val a légitársaság.

Reggel és a délelőtti órákban az utasbiztonsági terület munkavállalói sztrájkolnak, az üzemanyagkiszolgálók viszont felvették a munkát, így a légitársaságoknak nem kell másik reptéren tankolniuk.

A határozatlan idejű, általános sztrájkot a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ), valamint a Légiközlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ) hirdette meg, miután kedden sem hoztak eredményt a munkáltatóval folytatott tárgyalások. Az érdekképviseletek egyebek között a BA átalakításának felfüggesztését, a kiszervezések azonnali leállítását, a létszám megtartását, pénzbeli juttatást a dolgozóknak és új kollektív szerződés kötését követelik.

Szollár Domokos, a BA szóvivője irracionálisnak nevezte a követeléseket, és hangsúlyozta, hogy éppen a modernizációt szolgáló átalakításoknak köszönhetően nem kell most tömeges elbocsátásról dönteni a cégnél. Hozzátette: a kollektív szerződésről már megkezdték az egyeztetéseket a reprezentatív szakszervezetekkel.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!