3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Noha időnként még mindig vannak olyan hangok, amelyek az életszínvonal emelkedését kétségbe vonják, a belső fogyasztás bővülése ezt mutatja. Ennek fontos egyik szegmense az új autók értékesítésének felfutása, melyben Európa erősebb feléhez tartoztunk 2015-ben.

Pénteken tette közzé a tavalyi európai autópiaci statisztikáit az ACEA, amelyből az látható, hogy a magyar piac biztatóan bővült. A növekedés üteme ugyan a leggyorsabbakétól némileg elmaradt, viszont mind az európai átlagot, mind a régiós országok közül a lengyeleket és a szlovákokat is megelőztük.

A 2008-as válság kirobbanásakor még 158 ezer új autót értékesítettek a hazai piacon, ezt követően azonban drasztikus összeomlás jött, és a legsötétebb időszakban ennek alig több mint a harmadát adták el. Az utóbbi időszakban viszont konszolidálódott a piac, és lassú kilábalást figyelhettünk meg. Tavaly pedig újra lendületet vett az új autók értékesítése. A növekedés hátterében számos ok közrejátszott, így a gazdasági bizonytalanságok csökkenése, a folytatódó növekedés, de minden bizonnyal a jegybanki Növekedési Hitelprogram is. Összességében ugyanakkor a magyar piac igen biztató képet mutatott, annak ellenére is, hogy más statisztikák szerint a magánvásárlók aránya hagy még kívánni valót maga után.

A magyar piacon a 2014-es 67 ezres darabszámhoz képest tavaly már 77 ezer jármű talált gazdára. Ebből decemberben 7094 új autót jegyeztek fel a statisztikát összeállítók. Érdekesség, hogy decemberben az éves átlagot meghaladó volt a bővülés, hiszen 2014 utolsó hónapjához képest ezerrel több autón adtak túl a kereskedők, ez pedig 17 százalékot közelítő növekedés volt.

A magyar autópiac az ACEA statisztikái szerint 14,4 százalékkal bővül év/év alapon tavaly. Ezzel kényelmesen meghaladtuk a 9,3 százalékos uniós átlagot. A régióból hasonló mértékben bővült a román (15,7%) piac, míg a cseh (20%) a legjobbak között volt. A magyar új autó értékesítés bővülése meghaladta a régióból Szlovákia (7,9%) és Lengyelország (8,3%) növekedését, a közösség nagy piacait, mint amilyen a német, a francia vagy a brit pedig "leköröztük".

Ami az egyes márkákat illeti, a 17,3 százalékos bővülésével a Daimler volt a legerősebb a nagyok között, ami egyrészt a Mercedesek iránti növekvő keresletnek, másrést a Smartok „robbanásának (71 százalékos növekedést mért az ACEA). Érdekesség, hogy a Smart óriási növekedését a Jeep modellek felül tudták múlni (+122%), ugyanakkor ebben szerepet játszott a korábbi alacsony bázis, hiszen egy évvel korábban 38 ezer autót adtak el, míg 2015-ben ezer új jármű talált gazdára.

A kecskeméti Mercedes-gyár büszkesége

A kisebb csoportok közül a Jaguar-Land Rover csoport vitte a prímet, ők 25 százalékkal bővültek, úgy hogy a Land Rover 21, míg a Jaguar eladásai 40 százalékkal nőttek.

A tavalyi botrány ellenére is a Volkswagen-csoport tagjai (3,377 millió darabbal) voltak a legsikeresebbek az európai piacon, az egyes márkákat tekintve maga a VW 1,65 milliós eladással büszkélkedhetett, ami 6 százalék feletti bővülés volt. A VW-csoport tagjai közül is egy luxusmárka, a Porsche értékesítése (+25%) növekedett a legjobban.

Ezeket a modelleket kínálja a Volkswagen

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!