A tárca tájékoztatása szerint döntésre a MÁV által benyújtott javaslat jogi és közbeszerzési szempontból történő alapos felülvizsgálata után kerülhet sor.
A MÁV Zrt. – mozdonypark-modernizációs programjának keretében – 2007. szeptember elején indított közbeszerzési eljárást 25 darab és opcionálisan további 25 darab kétáramrendszerű villamos mozdony beszerzésére. A mozdonybeszerzést a jelenlegi mozdonypark műszaki állapota és a változó piaci igények indokolták.
A közbeszerzési eljárás részvételi szakaszának eredményét a cég 2007. november 12-én hirdette ki, ennek alapján ajánlattételre a Bombardier Transportation GmbH-t kérte fel. A másik két jelentkező - a Siemens és az Alstom - pályázata nem felelt meg minden szempontból a közbeszerzési törvény előírásainak, így azokat érvénytelenné nyilvánították.
Az első ajánlat beadási határideje 2007. december 19. volt, majd ezt követték a gyártóval folytatott ártárgyalások.
A mozdonyok beszerzésével összefüggő közbeszerzési eljárás tárgyában – több egyeztetési kört követően – a MÁV Zrt. május közepén folytatta a tárgyalásokat az ajánlattevővel, a Bombardier-vel.
A MÁV szerint az univerzálisan felhasználható új, kétáramrendszerű villamos mozdonyok korszerűbb és versenyképesebb szolgáltatást tesznek lehetővé; a tervek szerint elsősorban a minőségi távolsági és nemzetközi vontatási feladatok ellátása tekintetében növelik majd jelentősen a szolgáltatási színvonalat. Alkalmasak arra is, hogy az osztrák határon mozdonyváltás nélkül lehessen közlekedni.
Az első két új mozdony a tervek szerint 2009 nyarán érkezne, a többi pedig 2010 végéig folyamatosan állna forgalomba.
MTI/Menedzsment Fórum