A kormány 111,6 milliárd forintot ígért 2007-re a MÁV-nak, tőkehelyzete rendezéséhez. Ebből a napokban 47 milliárd forintot kaphat meg a 2006-ot 86 milliárd forintos veszteséggel záró vasút, húszmilliárd forintos jegyzett tőkéjének emeléséhez. A pénz fennmaradó részéhez aztán már csak a nyár végétől, három részletben jut hozzá: augusztusban 22, októberben 20, és decemberben 22,6 milliárd forintot utalnak át a számlájára.
Problémát jelent, hogy az állami milliárdok azt nem fedezik, hogy a MÁV feltőkésítse megalakítandó személyszállító cégét, miközben a Szevasznak az induláshoz húszmilliárd forint friss tőkére lenne szüksége. A cégalapítás elhúzódásának másik oka lehet, hogy az évente 180 milliárd forintba kerülő személyszállítás a Szevasz feltőkésítésétől függetlenül veszteséges lesz. A korábbi számítások szerint hiánya az idén akár 43 milliárd forint, 2008-ban ötven, 2009-ben hatvanmilliárd forint is lehet. Ezt is a vasút menetrendjét megrendelő államnak kellene állnia, amire az idén elvben meg is lenne a pénz, a személyszállító cég működésének gazdasági feltételeit megteremtő közszolgáltatási szerződés aláírása azonban továbbra is várat magára, számol be a Népszabadság.