A GM több mint egy veszteséges évtized után jövőre tervez először nyereséget elérni európai tevékenysége után, amit nem segítenek az utóbbi időben felmerült oroszországi üzleti nehézségek. Tavaly az autópiaci forgalom 10 százalékkal esett vissza az országban és az első adatok szerint az idén januárban és februárban a helyzet csak tovább romlott.
Eközben az orosz autópiac lassan összeomlóban van, egyre csúnyább számok érkeznek Putyinéktól.
Miközben más külföldi autógyárak, például a Nissan Motor a termelés néhány hetes szüneteltetésével reagáltak az oroszországi piaci helyzet romlására, a GM sokkal drasztikusabb eszközhöz folyamodott. Az év közepén a GM határozatlan időre leállítja a gyártást az ezer főt foglalkoztató szentpétervári üzemében, valamint felmondja az együttműködést a Chevrolet modelleket összeszerelő GAZ gyárral.
Az amerikai autógyár emellett az év végéig kivonja az orosz piacról az Opel modelleket és jelentősen csökkenti a Chevrolet modellek választékát. Továbbra is kaphatóak lesznek Oroszországban a GM drágább modelljei, a Chevrolet Corvette sportkocsi, a Tahoe SUV, valamint a Cadillac különböző modelljei.
A GM és az AvtoVAZ közös vállalkozása viszont továbbra is gyártja majd a Chevrolet Niva modelleket. Az oroszországi jelenlét felszámolásával összefüggésben a GM 600 millió dollár egyszeri költséget ír le 2015 első negyedévi mérlegében.
MTI