A BMW szeptemberben elindította Lipcsében i3 típusú elektromos autójának sorozatgyártását, és mióta autószalonokban is bemutatták az autót, több mint 11 ezer megrendelés érkezett a céghez. Az elektromos autók iránt tehát van érdeklődés, de Harald Krueger, a BMW igazgatósági tanácsának tagja szerint még látniuk kell, hogy pontosan hogyan fog alakulni a kereslet.
A BMW becslések szerint 2 milliárd eurót költött az elektromos autók kifejlesztésébe. Az i3-as modell után 2014-ben akarják megkezdeni a gyártását az i8-as hibrid sportautónak, de Krueger szerint azután egy ideig nem lesznek újabb típusok.
Harald Krueger nem mondott pontos számot arról, hogy hány i3-as autót készítenek, de azt cáfolta, hogy Kínába költöztetnék az autók gyártását. Krueger szerint ott még nem megfelelő az infrastrukturális környezet fejlettsége.
A BMW a közelmúltban szénszálas technológiák alkalmazásával igyekezett csökkenteni az elektromos autók súlyát, és növelni a menettávjukat. A BMW az Egyesült Államokban üzemet is alapított szénszállal megerősített műanyag gyártására, de az igazgatósági tag szerint most még csak saját, cégen belüli felhasználásra termel a gyár.
MTI