Az MGM 11,5 milliárd dollárt adott volna a komoly adósságteherrel küzdő Universalért a Vivendinek. A médiabirodalom amerikai üzletága tv csatornákkal rendelkezik, és a filmgyártás mellett TV-sorozatokat is készít. Emellett a Universal Studios parkkal komoly szerepet játszik a hollywoodi idegenforgalomban. A Vivendi szeretne legalább 14 milliárd dollárt kapni amerikai üzletágáért. A szakemberek és az MGM szerint azonban nem ér ennyit az Universal.
A Vivendi helyzete ugyanakkor viszonylag jónak mondható, hiszen a General Electic médiaüzletágának zászlóshajója az NBC televíziós hálózat máris bejelentkezett az Universalért. Az ajánlat keretében 3,5 milliárd dollárt készpénzben fizetne, emellett részvénycsere lenne az ügylet tárgya. A tervek szerint összevonnák a két vállalatot, oly módon, hogy a GE lenne a legnagyobb részvényese az új médiaóriásnak.
A versenyfutás harmadik részvevője ugyanakkor egyelőre nem kötelezte el magát. A Viacom ugyanis erősen kacsingat az AOL felé is. A cég több vasat tart a tűzben, érdeklődik az Univerzal és az AOL-lal kötendő megállapodás iránt is. A Viacom, amey tulajdonosa többek között az MTV, VH1, Nickelodeon és Comedy Central csatornáknak szívesen bővítené tv-s kínálatát. Erre a legjobbnak az AOL Time Warner tűnik, amely az HBO, a Cartoon Network, a TBS és a CNN tulajdonosa.
Egy kiesett, de ketten még folytatják a versenyt
Továbbra is élénk az érdeklődés a Vivendi Universal iránt. Ugyan a Metro-Goldwin-Mayer (MGM) visszavonta ajánlatát, de az NBC és a Viacom is érdeklődését fejezte ki.