Ezzel a világ egyik legnagyobb légi szállítási vállalata jön létre.
A Transzaero kedden közleményben tudatta, hogy az Igor Suvalov miniszterelnök-helyettes vezette illetékes kormányzati bizottság jóváhagyta az Aeroflot-csoportba való beolvasztását "a polgári légi közlekedés további fejlődésének érdekében".
A többségi, 51,17 százalékos állami tulajdonban álló Aeroflot névtelenül nyilatkozó képviselője annyit mondott az Interfax orosz hírügynökségnek, hogy a jelenleg még magánvállalat Transzaero tevékenységét átalakítják és integrálják üzemi szinten.
Az 1991 novembere óta működő Transzaero és az 1923-ban alapított Aeroflot sok hazai és külföldi útvonalon is versenytárs volt eddig. Az Aeroflot az idei első hét hónapban 14,6 millió, a Transzaero pedig 7,5 millió utast szállított. Az ügylet hírére a Transzaero árfolyama közel 40 százalékkal ugrott meg, az Aerofloté viszont 5 százalékkal csökkent a moszkvai tőzsdén.
Az orosz légitársaságok erősen megszenvedik a hazai gazdaság válságát: a belföldi járatok ráfizetésesek, a jól jövedelmező nemzetközi járatokon pedig csökkent az utasok létszáma. Ennek következményeként az orosz légitársaságok összesített vesztesége mintegy 30 milliárd rubelre (461,18 millió dollárra) emelkedett tavaly az előző évi 4,7 milliárd rubelről.
Az Aeroflot hétfőn arról számolt be, hogy az idei első fél évben 3,54 milliárd rubeles (54,2 millió dolláros) veszteséget ért el, szemben a tavalyi első féléves 1,91 milliárd rubellel, miközben az utasok száma 8,7 százalékkal emelkedett.
A Transzaero utasainak létszáma 2,7 százalékkal emelkedett az első fél évben, vesztesége pedig 8,57 milliárd rubel volt. Rövid lejáratú hiteleinek összege június végén 45,8 milliárd rubelt, a teljes adóssága pedig 67,5 milliárd rubelt tett ki.
Az Aeroflot igazgatótanácsa azt tervezi, hogy csütörtöki ülésén foglalkozik a Transzero szanálásának kérdésével.
MTI