A miniszter a fontosabb programok között említette, hogy körülbelül 2010-ig hozzávetőlegesen 70 milliárd forint felhasználásával autópályává kívánják fejleszteni a jelenlegi M1-es autópálya és az 51-es út közötti szakaszt, illetve elkészül az 50-es főút, valamint az M5-ös autópálya közötti új M0-ás szakasz is, szintén autópályává bővíthető formában. A program hídépítéseket is tartalmaz.
A következő hét évben 2-szer 2 sávosra bővítik, és megerősítik a 4-es főutat Budapesttől a román határig. Ennek első szakasza a Szolnokot északról elkerülő út megépítése, valamint a tiszapüspöki híd tervezése.
A program foglalkozik vasút-korszerűsítéssel is. A tervek szerint fejlődik a Szolnok-debreceni vasútvonal, valamint a Budapest és Lőkösháza közötti vasúti összeköttetés. A kormány döntése szerint Miskolcon, Debrecenben és Szegeden felújítják a villamoshálózatot - mondta a miniszter.
Szólt arról is, hogy a továbbfejlesztésre javasolt programok között szerepel Záhony és térsége közúti infrastruktúrájának, ipari és logisztikai befektetésekkel összehangolt fejlesztésének előkészítése. Ugyancsak Záhony térségének programja a vasúti infrastruktúra fejlesztése.