2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tízmilliárdos beruházás keretében létesülhet buszgyár Debrecenben, mely kezdetben 150 embernek adna munkát. Az üzemben egyedülálló, elektromos hajtáslánccal szerelt autóbuszok fejlesztését, gyártását tervezi az Inter Tan-Ker Zrt.

A világon egyedülálló elektromos hajtáslánccal szerelt autóbuszok fejlesztését, gyártását tervezi az Inter Tan-Ker Zrt. Debrecenben, amelyhez tíz év alatt tízmilliárd forintos beruházást hajt végre. Erről szándéknyilatkozatot írt alá Kósa Lajos (Fidesz) polgármester és Kossa György vezérigazgató szerdán, a cívis városban.

A debreceni autóbuszos tömegközlekedést a DKV Debreceni Közlekedési Zrt.-vel közös konzorciumban végző Inter Tan-Ker az elmúlt években olyan elektromos hajtásláncot - motort, akkumulátort és elektromos vezérlőegységeket - fejlesztett ki, amelyet a következő generációs elektromos közösségi közlekedés alkalmazni fog - mondta Kossa György. Szavai szerint az első elektromos midibuszok már októberben megjelennek Debrecen utcáin, de két év múlva már helyben is gyártják őket - tette hozzá.

Ismertetése szerint addig különböző hazai helyszíneken több száz, különböző karosszériával szerelt elektromos meghajtású busz is elkészülhet a hazai mellett külföldi megrendelésre.

Debreceni gyártócsarnokukat a Határ úti ipari parkban, öt hektáros területen építik fel, s a buszgyártás első ütemében 100-150 munkahelyet teremtenek, amit a megrendelések növekedésével folyamatosan növelnek.

Kossa György elmondta azt is, hogy az új típusú buszok 20-25-30 százalékkal kerülhetnek többe, mint a hagyományos autóbuszok, de élettartamuk lényegesen - 50-100 százalékkal - hosszabb, és káros anyagot nem bocsátanak ki.

Az MTI érdeklődésére hozzátette: a lítium ion akkumulátorral szerelt buszok egy töltéssel 60-100 kilométert tudnak megtenni, ami azt jelenti, hogy a városi tömegközlekedésben egy üzemidőt ki tudnak tölteni.

Kósa Lajos, Debrecen polgármestere hangoztatta: Debrecen örömmel vesz részt olyan törekvésekben, amelyek a magyarországi buszgyártás fellendítését szolgálják. A mostani megállapodással olyan beruházás kezdődik és olyan együttműködés, amelynek eredményeként Debrecen fontos helyszíne lesz a jövőben a magyar járműiparnak, buszgyártásnak - tette hozzá a polgármester.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!