Egy nemzetközi marketing tanácsadó cég, a Frost & Sullivan szerint az európai internetes konferencia piac annak ellenére nem fejlődik a várakozásoknak megfelelően, hogy a potenciális felhasználók tisztában vannak az interneten szervezett konferenciák koncepciójával, bár a költségmegtakarítási és hatékonysági lehetőségek még sötét foltot jelentenek.
A 2002-ben 12,6 millió euróra (3,3 milliárd forint) becsült piac a tanulmány szerint 2009-re elérheti a 237 millió eurót (62,5 milliárd forint). Jelenleg elsősorban azok az amerikai vállalatok a legnagyobb piaci megrendelők, amelyek európai leányvállalatokkal rendelkeznek.
Az európai internetes konferencia szolgáltatások legnagyobb piaca Nagy-Britannia, amely a teljes piacból 59 százalékot generál, ugyanakkor az utóbbi időben Németországban is egyre erősödik a szolgáltatás iránti kereslet.
Egyelőre nem akarunk interneten konferenciázni
Egy, a közelmúltban publikált tanulmány szerint, a korábban jósolt fellendülés az internetes konferencia szolgáltatások piacán egyelőre elmaradt, legalábbis Európában.