Nincs ebben egy kis ellentmondás: tömeges személyreszabás, egyéni tömegmarketing... ? De a fogalmi zavar semmiképpen sem jelenthet technikai problémát!
Visszatérve Norlin cikkére, ő is javasol egy megoldást, mégpedig a valódi interakció megvalósulását. Az internet mindenképpen olyan médium, amely lehetővé teszi az interakció megvalósítását. Hogy tisztában legyünk a fogyasztó kívánalmaival, a legfontosabb tudnivalónk, hogy MIÉRT is dönt a mi termékünk mellett!
Az on-line marketing még alakulóban van, miközben a már jól bevált off-line stratégiákat alkalmazzuk jól-rosszul a neten, a felhasználók is barátkoznak az on-line megoldásokkal . Mindenesetre legyünk optimisták! Kimondottan kellemes érzéssel tölt el, ha ÉN kapok egy levelet, ha NEKEM küldenek egy ajánlatot.
Egyéni tömegmarketing
A sokat emlegetett perszonalizáció az e-marketingesek egyik nagy reménysége. Sok azonban a bizonytalanság a körül, hogyan valósulhat meg a személyes jelleg az interneten? Valóban más módszereket kínál-e az on-line marketing, vagy az Internet csak egy újabb médium?