A japán gyártó bejelentése szerint 2007-ben és 2008-ban gyártott Mazda3 és Mazda5 modelleket hívnak vissza, az Egyesült Államokban 215 ezer darabot, Kanadában és Mexikóban pedig további 100 ezret. Az érintett kocsiknál előfordulhat, hogy hirtelen kihagy a szervo, így egyik pillanatról a másikra jóval nehezebb lesz kormányozni az autót, ami balesetveszélyt okoz.
A társaság szerint a meghibásodással összefüggő balesetről nem érkezett bejelentés. A kocsikat az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság (NHTSA) vizsgálata miatt rendelték vissza szervizre. A szervezet júniusban kezdett vizsgálati eljárást, miután 33 panasz érkezett Mazda gépkocsik kormányszerkezetével kapcsolatban. Három panaszos balesetről is beszámolt a hatóság szerint.
A Mazda tavaly Japánban hívott vissza kocsikat a szervokormány lehetséges meghibásodása miatt, a problémát pedig már 2008 óta vizsgálja.
Észak-Amerikában az idén a Mazda emellett más japán autógyártók is tömeges visszahívásra kényszerültek, legutóbb a Honda, amely augusztus elején több mint 400 ezer kocsit rendelt szervizre egy gyújtáskapcsoló-probléma miatt. A Toyota az év eleje óta több millió autót rendelt vissza különböző meghibásodások veszélye miatt. A Toyota sorozatos botrányai miatt az amerikai közlekedésbiztonsági hatóságok egyre szigorúbban lépnek fel, gondok pedig a hazai autógyáraknál is akadnak; a General Motors például egy nappal a Mazda előtt, hétfőn jelentette be, hogy felülvizsgálatra visszahív több mint 240 ezer autót a biztonsági öv esetleges hibája miatt, a Ford pedig tavaly ősszel történetének legnagyobb szabású visszahívására kényszerült, amelynek során 4,5 millió kocsit vizsgáltak át.
MTI