A Baneasa repülőtér értékbecslésével kapcsolatban a román sajtó felhívja a figyelmet egy - az illetékesek által mindeddig meg nem magyarázott - furcsaságra is: 2006 októberében a létesítmény által elfoglalt, 183 hektárnyi földterületet 900 millió euróra (230 milliárd forintra) értékelték, majd egy hónap múlva az eljárást megismételve ez az összeg 11 millió euróra (2,8 milliárd forintra) csökkent. A cégbírósági beadványon már csak az új, az eredeti értéknél nyolcvanszor kisebb tétel szerepel.
A román közlekedési, építésügyi és turisztikai minisztérium illetékes igazgatója elzárkózott a sajtó kérdései elől: "Fogalmam sincs, hogyan zajlott le a két értékbecslési eljárás, és miért lett ez az eredménye. Kérdezzék a két repülőtér vezetőit" - replikázott Bogdan Donciu. Egy esetleges privatizáció esetén a minisztérium amellett fog érvelni, hogy a földterület maradjon állami tulajdonban, s csak az infrastruktúra kerüljön magánkézbe, tette hozzá. Az újonnan létrejövő állami vállalat kezdő tőkéjét szakértők 144 millió lejre, azaz mintegy 11 milliárd forintra becsülik.
Menedzsment Fórum
Egyesül a két bukaresti repülőtér
A román állam egyesíteni tervezi a két bukaresti repülőteret üzemeltető cégeket. A fúzió következtében az eddig egymástól független Henri Coanda és Baneasa légikikötő elveszítené jogi önállóságát.