A BA és a Qantas - a Malévval együtt - egyaránt a oneworld légiszövetség tagja. A két cég közlekedteti a járatok zömét a London és Ausztrália közötti igen nagy forgalmú útvonalon.
A BA szűkszavú keddi londoni tőzsdei közleménye szerint a brit cég "a legutóbbi médiatalálgatásokra válaszul" megerősíti, hogy "mérlegeli" az egyesülés lehetőségét a Qantas légitársasággal.
A British Airways ugyanakkor hozzáteszi: nincs garancia arra, hogy bármilyen tranzakció létrejön.
A piac ennek ellenére kedvezően fogadta a hírt. A BA részvénye kedd délután 15,80 pennys, 11,3 százalékos nyereséggel 15,55 fonton járt a Londoni Értéktőzsdén, amelynek irányadó árfolyamindexe ugyanakkor nem egészen 0,7 százalékos pluszban volt.
A Qantas komoly útvonalhálózatot tart fenn Ausztrálián belül, illetve az ázsiai-csendes-óceáni térségben. A BA hálózata az egész világra kiterjed, de a brit cég különösen erős pozícióban van a világ legforgalmasabb hosszú távú útvonalán, a London és Észak-Amerika közötti transzatlanti piacon.
A British Airways a oneworld statisztikái szerint 78 ország 185 repülőterére, a Qantas 16 ország 77 célállomására közlekedtet járatokat. A brit cég gépein tavaly 37 millióan, a Qantas járatain 29 millióan utaztak.
A British Airwaysnek korábban már volt 25 százalékos részesedése a Qantasban, ezt azonban évekkel ezelőtt eladta. Az ausztrál törvények jelenleg nem engedik 25 százaléknál nagyobb részesedés egyéni külföldi birtoklását a nemzeti légitársaságban, de a canberrai kormány már jelezte, hogy kész enyhíteni ezt a korlátozást.
A BA ezzel egy időben folytatja tárgyalásait egy háromoldalú partneri viszony kialakításáról a oneworld szövetség két másik tagjával, a spanyol Iberiával és az American Airlines légitársasággal is. A British Airways és az Iberia az elképzelések szerint egyesülne, és ehhez csatlakozna külső partnerként az American.
Willie Walsh, a BA vezérigazgatója régóta hangoztatja, hogy a jelenlegi kiélezett piaci helyzetben elkerülhetetlen a légiforgalmi cégek konszolidációja.