Nem dobja teljesen sutba a megszokott módszereket a Wal-Mart Stores, így a jövőben is alkalmazza az évtizedek alatt bevált direkt mail-es, illetve telefonhívásos akcióit, ám ezek mellett az új médiumok adta lehetőségekkel is élni kívánnak a marketingtevékenység során, írja a Reuters.
Ezért hozták létre a "Roommate Style Match" csoportot a világ egyik legnagyobb közösségi oldalán, a Facebookon. A nagy számú egyetemi és főiskolai regisztrálttal rendelkező oldalon létrehozott csoport segítségével kívánja a cég bemutatni az iskolakezdéshez szükséges termékkínálatát.
Azok a Facebook felhasználók, akik csatlakoznak a Wal-Mart csoporthoz, a sajtá stílusuknak megfelelően válogathatják össze a szükséges felszereléseket. Az elkészült bevásárló listán szereplő termékeket azután a fiatalok mind a Wal-Mart áruházaiban, mind annak webshopjában beszerezhetik. A regisztrált vásárlókat ráadásul különböző ajándékokkal (így például zeneletöltéssel) ösztönzik.
A kereskedelmi vállalat illetékesei szerint a közösségi oldalon való megjelenéssel egy olyan réteget sikerül elérniük, amelynek tagjai már most fontos fogyasztók, néhány év múlva pedig az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkező vásárlók lesznek. Hogy mekkora piacot is jelent az egyetemisták beiskolázása, azt jól jelzi, hogy az Amerikai Kereskedelmi Szövetség adatai szerint egy gólya az első év kezdetekor 1112 dollárt költ.