A lap szerint a Közbeszerzési Döntőbizottság éberségén múlik, hogy az öt évre több milliárd forintos megbízás tényleges verseny nélkül talál-e gazdára. A KKK feltehetőleg azért kényszerült a sajátos versenyeztetésre, mert felettes szervezeténél, a gazdasági minisztériumban már régen eldöntötték: az ED ellenőrzésének 23,5 milliárd forint apanázzsal járó ötéves megbízását minden cécó nélkül az ÁAK-nak adják. Remélve, hogy a lépés valamelyest felértékeli a privatizáció előtt álló társaságot reménybeli kérői előtt - olvasható a Népszabadságban.
A szaktárca már régen megfőzött levesébe azonban június végén beletenyerelt az Országgyűlés. Határozatában ugyanis előírta, hogy az ED önálló ellenőrzési infrastruktúra-építőjét, -üzemeltetőjét közbeszerzéssel kell kiválasztani. Vagyis az ÁAK egyszerű kijelölése a feladatra a gondos előkészületek ellenére is lehetetlenné vált.
Az ED ügye a legkevésbé sem az ÁAK szerepe miatt került a honatyák elé. Sokkal inkább azért, mert az előzetes számítások szerint az útdíjrendszer 2009-re ígért kiépítése, valamint ötéves üzemeltetése több mint 50 milliárd forint kötelezettséget ró majd a költségvetésre. A díjszedő rendszerhez kapcsolódó ellenőrzési infrastruktúra kiépítésével és üzemeltetésével együtt 2008-2013 között konkrétan 92,8 milliárd forintot. Így pályáztatásához a parlamenti jóváhagyásra is szükség volt. Amit sikerült is megszerezni.
Mindenesetre a KKK-nál némi fejtörés után megtalálták a megoldást arra, hogy a gazdasági tárca édes gyermekét így is biztos nyerő pozícióba jutassák. Eszerint az Országgyűlés határozatának megfelelően augusztus 28. előtt közbeszerzést indítanak, de olyant, amin csak az ÁAK indulhat - írja a Népszabadság.