A Népszabadság szerdai számában azt írta, hogy a Talent motorvonatok fékproblémái miatt a MÁV vizsgálja a Bombardier elleni per lehetőségét, és bár döntés még nincs, az eljárás valószínűleg csak akkor kerülhető el, ha a járműgyártó vállalja a fékek javítását és felszámolja a Talentek többi hibáját is. A lap szerint a MÁV hamarosan másodszorra is kénytelen lesz kivonni a forgalomból a négy éve vásárolt motorvonatokat.
A Bombardier szerint betartják a MÁV-val szemben vállalt szerződéses kötelezettségeiket, a vasúttársaság viszont ragaszkodik hozzá, hogy az idő előtti féktárcsák cseréjének költségét a gyártó fizesse.
A MÁV tájékoztatása szerint a Talent típusú motorvonatokat a karbantartás idején kívül nem vonják ki a forgalomból.
A MÁV Zrt. 2006-ban kötött szerződést a Bombardier GmbH-val 10 Talent motorvonat szállítására, akkori tájékoztatásuk szerint 44 millió euróért. A vasúttársaság 2009. május 25-én a féktárcsák túlzott kopása miatt sorozathibát jelentett be a leszállított járműveknél. A MÁV tájékoztatása szerint a Bombardier GmbH a féktárcsák idő előtti elhasználódását nem ismeri el, és cseréjük költségét a MÁV Zrt-re kívánja hárítani.
A Bombardier álláspontja, hogy a MÁV által 4 éve vásárolt 10 Talent motorvonatot folyamatos átvizsgálták és karbantartották. Működésük alatt balesetveszély soha nem állt fenn. A gyártó cég elismeri, bonyolult tárgyalásokról van szó, de úgy véli, hogy a jelenlegi megbeszélések elősegítik mindkét fél számára az elfogadható megoldást. Ezzel szemben a MÁV Zrt. bírósági eljárás kezdeményezését tervezi, ha az ügyben nem sikerül egyezségre jutni.
MTI