2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV és a Bombardier Transportation folyamosan egyeztet a Talent motorvonatok karbantartási és műszaki kérdéseiről, de ha ez nem vezet eredményre a MÁV bírósághoz fordul - közölték az érintettek szerdán az MTI-vel.

A Népszabadság szerdai számában azt írta, hogy a Talent motorvonatok fékproblémái miatt a MÁV vizsgálja a Bombardier elleni per lehetőségét, és bár döntés még nincs, az eljárás valószínűleg csak akkor kerülhető el, ha a járműgyártó vállalja a fékek javítását és felszámolja a Talentek többi hibáját is. A lap szerint a MÁV hamarosan másodszorra is kénytelen lesz kivonni a forgalomból a négy éve vásárolt motorvonatokat.

A Bombardier szerint betartják a MÁV-val szemben vállalt szerződéses kötelezettségeiket, a vasúttársaság viszont ragaszkodik hozzá, hogy az idő előtti féktárcsák cseréjének költségét a gyártó fizesse.

A MÁV tájékoztatása szerint a Talent típusú motorvonatokat a karbantartás idején kívül nem vonják ki a forgalomból.

A MÁV Zrt. 2006-ban kötött szerződést a Bombardier GmbH-val 10 Talent motorvonat szállítására, akkori tájékoztatásuk szerint 44 millió euróért. A vasúttársaság 2009. május 25-én a féktárcsák túlzott kopása miatt sorozathibát jelentett be a leszállított járműveknél. A MÁV tájékoztatása szerint a Bombardier GmbH a féktárcsák idő előtti elhasználódását nem ismeri el, és cseréjük költségét a MÁV Zrt-re kívánja hárítani.

A Bombardier álláspontja, hogy a MÁV által 4 éve vásárolt 10 Talent motorvonatot folyamatos átvizsgálták és karbantartották. Működésük alatt balesetveszély soha nem állt fenn. A gyártó cég elismeri, bonyolult tárgyalásokról van szó, de úgy véli, hogy a jelenlegi megbeszélések elősegítik mindkét fél számára az elfogadható megoldást. Ezzel szemben a MÁV Zrt. bírósági eljárás kezdeményezését tervezi, ha az ügyben nem sikerül egyezségre jutni.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!