A meglepő üzletnyitások első fecskéje a Lidl volt, amikor a Tesco Fogarasi úti üzletének tőszomszédságában nyitott áruházat. Az Aldi tavaly a törökbálinti aranyháromszög egyik csúcsának számító bevásárlóközpont, a Cora tőszomszédságába települt.
A két legszembeötlőbb példa mellett tucatszám akad "egymásra nyitás", a Tesco üzleteinek például 20 százaléka mellé nyit üzletet a konkurencia, nem mellesleg a brit lánctól sem áll távol ez a módszer. A kiskereskedelmi elemzők szerint ez nem magyar specialitás, de tény, hogy Magyarországon sokkal több üzlet épül egymás mellé, mint Nyugat-Európában.
A kereskedelmi láncok tisztában vannak vele, hogy a versenytársak korábban egy gondosan előkészített, gazdaságilag alátámasztott terv alapján fejlesztettek az adott ponton, ráadásul az üzletnyitást marketingmunka is megelőzte, amire a szomszédnak így már nemigen kell költenie, írja a Napi Gazdaság.