Gyulay arról is beszélt, hogy biztosan nem indul újra a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöki posztjáért, melyről a héten mondott le. "A Hungaroring 1985-ben épült, és már nem tudjuk tovább halogatni a modernizációt. Elavult a pálya egész elektromos hálózata, a vízelvezető rendszere és az aszfalt minősége, valamint a digitális átállás miatt olyan dolgokat kell végrehajtanunk, amelyek nem hagynak időt nekünk" - jelentette ki Gyulay Zsolt, hozzátéve, hogy a pályával kapcsolatos komoly feladatok miatt a Hungaroring vezetése egész embert kíván.
Jelezte: stábjával készített egy előterjesztést a kormánynak a 2014-21-es időszakra, amely a sportszakmai feladatok mellett az infrastrukturális fejlesztéseket is tartalmazza. Ez utóbbira szerinte a nézők és a sportszakma miatt is feltétlenül szükség van.
Az anyagiakkal kapcsolatban elmondta, hogy a Hungaroring Sport Zrt. az elmúlt három évben nyereséges volt, tavaly közel 100 millió forintos plusszal zárt, de a fejlesztésekhez közel egymilliárd forintos gyorssegélyre lenne szüksége.
szerk.: 2010-ben közel 4, 2012-ben pedig közel 10 millió forint maradt nyereségként a Hungaroring zsebében. 2012-ben egyébként 6,3 milliárd forintos támogatást kapott az államtól a cég.
Az MNASZ vezetéséről a Hungaroringgel kapcsolatos elfoglaltságai mellett azért mondott le, mert Szamos Miklós sportszakmai alelnök - akit Gyulay a saját jobb kezének nevezett - lemondása után úgy vélte, a szakmai irányítás már nem volt gördülékeny a szövetségen belül, s ez megosztottsághoz vezetett. Gyulay megjegyezte: 2011 tavaszán eredetileg másfél évre vállalta el az MNASZ vezetését, majd a tagok bátorítására hosszabbított, s úgy érzi, rendezett anyagi körülményeket hagy utódjára a szövetségben.
MTI/mfor.hu