Az idei Sziget Fesztivál körülbelül 2,7 milliárd forintos költségvetéséből a legtöbb pénz, összesen 1,45 milliárd forint a programokra megy el. Ezen belül 990 millió forintot visz el a sztárfellépők gázsija, egyéb programokra pedig 460 millió forintot fordít a Sziget Kft., mondta el a gazdasági napilapnak Gerendai Károly főszervező.
A második legnagyobb kiadási tételt a mintegy 500 millió forintra rúgó technikai költségek jelentik, reklámozásra pedig 235 millió forint megy el - utóbbi célra belföldön százmillió, külföldön pedig 135 millió forint jut.
Ami a bevételi oldalt illeti, annak több mint 70 százalékát a jegyeladások hozzák. Gerendai szerint az eladott bérletek számában 5-10 százalékos visszaesést tapasztaltak - főleg a franciák érdeklődése csappant meg -, a napijegyek eladása viszont a tavalyinál kedvezőbben alakul. Itthon 15 százalékkal csökkent az előzetes értékesítés nagysága.
A főszervező szerint nagyon sok múlik a helyszíni jegyeladásokon, amelyek a teljes látogatószám körülbelül felét szokták adni minden évben. Azzal már elégedettek lennének, ha meg tudnák közelíteni a tavalyi 390 ezres látogatószámot - múlt évben ez 150 millió forintos nyereségre volt elég.
A szponzori pénzek 22 százalékát adják a bevételeknek - idén a Dreher mellett a Vodafone is főszponzori státuszt kapott -, hét százalék pedig a fesztiválra kitelepülő vendéglátóhelyek által fizetett standdíjakból folyik be, írja a Világgazdaság.