A DBR Metro Projekt Igazgatóság (építtető) vétkessége nem állapítható meg, mivel igyekezett a jogsértő tevékenységet megakadályozni. Egyrészt utasította a kivitelezőt az építési engedély betartására, másrészt pedig a hatóságot haladéktalanul értesítette a jogsértő helyzetről - áll a közleményben.
A NKH egyúttal kötelezte mind az építtetőt, mind a kivitelezőt, hogy minden szükséges intézkedést haladéktalanul tegyenek meg az állékonyság, az élet-, az egészség, a köz-, és vagyonbiztonság megóvása és a környezeti károk megelőzése érdekében.
Arra is felhívta a figyelmet, hogy amennyiben a határozatában előírtakat nem tartják be, akkor a hatóság ismételt eljárásban újabb bírságot szab ki.
A hatóság mindkét döntése ellen az építtető és a kivitelező fellebbezéssel élhet, azonban a fellebbezésnek az építési tilalomra vonatkozóan halasztó hatálya nincs.
A déli pajzsot 15 napja állították le a Gellért térnél, azt követően, hogy az NKH felfüggesztette a 4-es metró alagútjának építését a Gellért térnél. Az építkezést azért kellett leállítani, mert a kivitelező egy úgynevezett átkötő alagút kifúrására nem kért engedélyt.
A DBR nem tartotta elfogadhatónak, hogy a konzorcium engedély nélkül dolgozik, ezért értesítette a hatóságot a jogsértésről.
Ezután az NKH egyrészt felszólította a kivitelezőt, hogy haladéktalanul fejezze be a munkálatokat, másrészt augusztus 21-én rendkívüli bejárást tartott, amelynek során megállapította: hatósági jóváhagyás nélkül kezdték meg a vágányátkötő alagút területén az építési munkálatokat és az engedélyezettnél tizenhét méterrel fúrt tovább az egyik fúrópajzs.