2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Budapesti Közlekedési Zrt.-t egymillió forintra bírságolta a Közbeszerzési Döntőbizottság, mert jogsértő módon alkalmazott egy trolibusz tenderen hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárást - a határozat a Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A történet 2004. januárjában indult, ekkor indított nyílt közbeszerzési eljárást 30 darab (plusz-mínusz 50 százalék) trolibuszra a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV). A pályázatra négy ajánlat (Szegedi Közlekedési Kft., Ganz Transelektro, Ikarusbus, Skoda Electric) érkezett, amelyek közül a Ganz Transelektro Rt. lett a nyertes. Neki a trolibuszokat 2008. április közepéig kellett (volna) leszállítania.

A nyertes cég 2005. februárig le is szállított 5 trolit, majd az év augusztusában ütemtervet készítettek a következő 10 járműre, de ezek leszállítása elmaradt, mivel 2006. júliusában felszámolási eljárás indult a gyártó ellen. Erre a BKV felmondta a szerződést a Ganz Transelektro Rt.-vel, majd hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást kezdeményezett 10+29 járműre a Skoda magyar leányvállalatával, a Ganz Skoda Zrt.-vel. Az indoka az volt, hogy a már leszállított 5 darab és a beütemezett 10 darab trolival azonos hajtáslánccal csak ez a cég tudja szállítani a buszokat. Az azonos felépítés pedig gazdaságosabb üzemeltetést tesz lehetővé.

Miután az ilyen eljárásokat be kell jelenteni a KDB elnökének, a testület hivatalosan értesült a BKV tervéről. A döntőbizottság elnöke pedig eljárást kezdeményezett az általa vezetett testületnél (ezt így írja elő a közbeszerzési törvény), mivel szerinte a választott eljárás csak a már 2006-ra beütemezett 10 buszra alkalmazható, a többire nem.

A döntőbizottság úgy vélte, hogy az első 10 busz esetén megállja helyét az az érv, hogy a közös hajtásláncú 15 busz előnyösen üzemeltethető. A többi 29-nél viszont ez már nem lehet érv, és miután nem haladéktalanul sürgős a beszerzés, a nyílt eljárást kell lefolytatni. A jogsértésért egymillió forint bírságot szabott ki a Közbeszerzési Döntőbizottság.

MTI / Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!