A MÁV a múlt év szeptemberében indított nyílt közbeszerzési eljárást háromszázezer kilogramm dízel motorolaj és 35 ezer kilogramm automata hajtóműolaj beszerzésére. A feltételek között szerepelt olyan referencialevél csatolása, amely szerint a megajánlott kenőanyagot legalább egy éven át kötött pályás dízelmotoros vontató járművekben használták. A másik feltétel az volt, hogy ha a nyertes más olajat ajánlott, mint amilyet a MÁV jelenleg használ, akkor ötvenmillió forintos felelősségbiztosítást kell kötnie 15 napon belül.
Az október 31-iki határidőre egyedül a Mol tett ajánlatot. A hajtóműolaj szállítását el is nyerte, de a motorolajat drágábban ajánlotta, mint amennyi pénze a MÁV-nak volt. Így erre hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárást kezdeményezett, amire meghívta a Molon kívül az összes nagy olajforgalmazót (Exxon, OMV, Shell stb). A feltételek azonosak voltak, mint a nyílt eljárás során megfogalmazottak, de menet közben módosított azokon a MÁV. Bármilyen dízel motort elfogadott referenciának, amelyben egy évig használták a megajánlott olajat.
A hirdetmény közzététele nélküli tárgyalásos eljárás felhívását meg kell küldeni a Közbeszerzési Döntőbizottság elnökének, aki megvizsgálja, hogy az megfelel-e a közbeszerzési törvény előírásainak. A módosítás nem fért bele a jogszerűségbe, mivel az alapján már a nyílt eljárásra is sokkal többen adhattak volna be ajánlatot. Ezért a Döntőbizottság megsemmisítette az ajánlattételi felhívást, valamint az azt követő döntéseket és egymillió forintra bírságolta a MÁV-ot.