1996-ban két hírhedt baleset során 375 utas vesztette életét. A Fehér Ház ez után utasította a légitársaságokat arra, hogy tíz éven belül nyolcvan százalékkal csökkentsék a halálos áldozatokat követelő katasztrófák számát. A határidő az elmúlt vasárnap járt le, s bár a kitűzött célt nem sikerült teljesíteni, a javulás így is meggyőző - írja az International Herald Tribune.
1997-ben nagyjából minden kétmilliomodik utazás végződött halálesettel, ez az adat mára 4,5 millióra javult. Az USA-ban eddig idén az egyetlen haláleset egy szerelő szerencsétlen balesete volt: a szakember egy Boeing 737-es ajtajának bezárása közben zuhant a kifutóra.
Globális szinten eddig hét szerencsétlenség során 20 utas vesztette életét idén. Ez az adat is javulást mutat, szakemberek szerint ugyanis ha az 1996-os szinten maradt volna a katasztrófával végződő repülések aránya, tavaly 30 nagy balesetnek kellett volna történnie - valójában pedig "csak" 11 volt.
A javulás egy része bizonyára a szerencsének is betudható, hiszen a véletlennek is szerepe van a balesetekben. Sok légitársaság azonban komoly lépéseket tett afelé, hogy sikeresen azonosítsa és kiküszöbölje azokat a korábban észrevehetetlenül kis hibákat, amelyek később komoly meghibásodásokhoz vezethetnek. A technológia is sokat fejlődött mind a pilóták által használt műszerek, mind az egyéb felszerelések - például hajtóművek - terén.