2p

Gyakrabban és egyre bátrabban megyünk vásárolni a szomszédos országokba - derül ki a MasterCard betéti kártya használatot vizsgáló elemzéséből.

2007-ben az európai Maestro kártyabirtokosok összesen 24 százalékkal több alkalommal vásároltak betéti kártyáikkal más öreg kontinensbeli országokban, mint az azt megelőző évben, áll a társaság közleményében.

A betéti plasztikok hagyományos használati köre is bővült: már nem elsősorban üzemanyagtöltő állomásokon fizetünk a betéti kártyával, de egyre nagyobb arányban használjuk azt a külföldi szupermarketekben (28 százalékos növekedés 2007-ben) és a ruházati üzletekben (30 százalékos növekedés 2007-ben).

A kártyatársaság elemzése szerint megfigyelhető, hogy az európai vásárlók mindinkább előnyben részesítik a készpénzkímélő fizetési eszközöket. Jóllehet a Maestro kártyákkal felvett készpénz összege abszolút értékben nőtt, de arányát tekintve az ATM használat mégis „piacot vesztett” a vásárlási tranzakciók ellenében. Míg 2005-ben a vásárlások aránya 37 százalékot tett ki az összes kártyás tranzakción belül, 2007-ben elérte a 42 százalékot.

Eric Tomlinson, a MasterCard Europe betéti üzletágért felelős alelnöke szerint jól megfigyelhető a betéti kártya használat növekedése a szomszédos országokban. A német kártyabirtokosok például a vizsgált időszakban 71 százalékkal költöttek többet az országhatár túloldalán található települések üzleteiben.

„Bár a legtöbb külföldi kártyás vásárlás továbbra is a kontinens déli részére, a kedvelt nyaralóhelyek környékére koncentrálódik, a határ menti tranzakciók aránya jelentősen javult” - tette hozzá.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!