2007-ben az európai Maestro kártyabirtokosok összesen 24 százalékkal több alkalommal vásároltak betéti kártyáikkal más öreg kontinensbeli országokban, mint az azt megelőző évben, áll a társaság közleményében.
A betéti plasztikok hagyományos használati köre is bővült: már nem elsősorban üzemanyagtöltő állomásokon fizetünk a betéti kártyával, de egyre nagyobb arányban használjuk azt a külföldi szupermarketekben (28 százalékos növekedés 2007-ben) és a ruházati üzletekben (30 százalékos növekedés 2007-ben).
A kártyatársaság elemzése szerint megfigyelhető, hogy az európai vásárlók mindinkább előnyben részesítik a készpénzkímélő fizetési eszközöket. Jóllehet a Maestro kártyákkal felvett készpénz összege abszolút értékben nőtt, de arányát tekintve az ATM használat mégis „piacot vesztett” a vásárlási tranzakciók ellenében. Míg 2005-ben a vásárlások aránya 37 százalékot tett ki az összes kártyás tranzakción belül, 2007-ben elérte a 42 százalékot.
Eric Tomlinson, a MasterCard Europe betéti üzletágért felelős alelnöke szerint jól megfigyelhető a betéti kártya használat növekedése a szomszédos országokban. A német kártyabirtokosok például a vizsgált időszakban 71 százalékkal költöttek többet az országhatár túloldalán található települések üzleteiben.
„Bár a legtöbb külföldi kártyás vásárlás továbbra is a kontinens déli részére, a kedvelt nyaralóhelyek környékére koncentrálódik, a határ menti tranzakciók aránya jelentősen javult” - tette hozzá.