A GfK Hungária Piackutató Intézet 2003 óta kíséri figyelemmel a hazai napi fogyasztási cikkeket értékesítő kereskedelmi csatornák által megjelentetett akciós újságok piacát.
A 2006. évben jellemző folyamatokat összegző Leaflet Monitor jelentés szerint az akciós kiadványok piaca - az előző évekhez hasonló tendenciát felmutatva - úgy minőségileg, mint tartalmilag is fejlődik, annak ellenére, hogy a kiadott leafletek száma egyre nő. Terjedelem szempontjából szintén növekedés tapasztalható, azaz e kiadványok átlagos oldalszáma magasabb, mint egy évvel korábban volt. Általánosan igaz, hogy kommunikációs eszközként szinte az összes kereskedelmi csatorna használja az akciós újságokat.
Az akciós újságokban hirdetett kategóriák körében továbbra is az élelmiszer kategória a legjelentősebb: 2006-ban a hirdetett termékek 35,7 százalékát adják. Az élelmiszer és vegyi áruk kategóriája összességében a hirdetett termékeknek közel felét (46 százalék) teszik ki, áll a társaság közleményében.
Egyre népszerűbb a non-food
A kereskedelmi láncok által kiadott újságokban egyre nagyobb jelentőséggel bírnak a GfK Hungária által 2004 óta vizsgált nem élelmiszer jellegű termékek, hiszen sok kereskedő már külön leafletet jelentet meg számukra. A non-food piacon belül külön kiemelt szerep jut az elektromos áruk és a barkácsáruk kategóriájának.
Az összes hirdetett terméknek a mintegy 14 százalékát adja az elektromos cikkek kategóriája, melyek 2006-ban 1176 darab leafletben jelentek meg. Vegyi áru kategóriába tartozó terméket mintegy 1077 darab, kereskedelmi láncok által kiadott akciós újságban hirdettek.
Élelmiszer kategóriába tartozó terméket 2006 során mintegy 1064 darab leafletben jelentettek meg. Az egyes élelmiszer kategóriák akciós kiadványokban elfoglalt súlyát tekintve továbbra is őrzi elsőségét az ital- és húsáru kategória, mely a legtöbb kereskedelmi lánc leafletjében több oldalt is elfoglal. Az élbolyban találjuk még a tejtermékeket, édességeket, kekszeket; a tartós élelmiszereket és a zöldség-gyümölcs árut.
Érdekesség, hogy bár arányaiban a legtöbb leafletet a hipermarketek adják ki, az általuk és a kis vegyesboltok által hirdetett termékek számában mégis alig van különbség. Sőt, a jelentősebb élelmiszer kategóriákban a vegyesboltok által akcióban meghirdetett termékek száma megelőzi a hipermarketekét.